شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام  جواد توحیدی‌منش

حوزه/ مدیر اجرایی موسسه فرهنگی هنری سفیران انقلاب گفت: در مرحله نخست طرح مددکاری اسلامی شاخص‌های فرهنگی مطلوبی در دستور کار امدادگران قرار گرفته بود که طی ۷ ماه توانستیم میزان اعتقاد خانواده‌ها به مباحث شرعی را در میان ۶۷۵ خانوار در منطقه پردیسان قم را مورد بررسی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام  جواد توحیدی‌منش شامگاه چهارشنبه در گردهمایی مددکاران طرح مددکاری اسلامی در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی انجام شد، با تاکید بر اینکه طلاب می‌توانند فعالیت‌های مددگرایانه را به شیوه مطلوبی دنبال کنند، اظهارداشت: در طول پنج ماه اخیر هر مددکار اسلامی نزدیک به 10 مرتبه به خانواده مددجویان مراجعه کرده و مباحث مختلف مورد نیاز مددجویان را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های فرهنگی مطلوبی در دستور کار امدادگران طرح مددکاری اسلامی قرار گرفته است، تصریح کرد: میزان اعتقاد خانواده‌ها به مباحث شرعی در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیراجرایی موسسه فرهنگی هنری سفیران انقلاب از اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه نام برد و عنوان کرد: فقر مادی در برخی خانواده‌ها به خوبی قابل مشاهده است که مددکاران با استفاده از ظرفیت خیرین برای کاهش این مشکل تلاش می‌کنند.

وی سطح‌بندی خانواده‌ها با استفاده از رویکردهای جدید را یکی دیگر از دستاوردهای طرح مددکاری اسلامی برشمرد و گفت: خانواده‌های متعادل که از نظر فرهنگی مشکل خاصی نداشته اما درگیر بحران‌های اجتماعی هستند در این دسته‌بندی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند چراکه برخی از این خانواده‌ها مشکل خاصی نداشته و می‌توانند حرکت‌های فرهنگی از جمله هیأت‌های مذهبی و کارآفرینی‌های مختلف را رقم بزنند.

حجت الاسلام توحیدی‌منش توانمندسازی فرهنگی خانواده‌ها را از اهداف اصلی طرح مددکاری اسلامی خواند و مطرح کرد: ارتقای سطح اقتصادی خانواده‌ها نیز به صورت ویژه مورد توجه مددکاران طرح امدادگری اسلامی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مددکاران طرح مددکاری اسلامی خود را همیار کمیته امداد امام خمینی می‌دانند، افزود:امیدواریم با توسعه این طرح که امروز شاهد آغاز مرحله دوم آن می باشیم، بتوانیم تحقق اهداف مورد نظر کمیته امداد امام خمینی را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha