پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز با اشاره به این که دشمن به مرزهای اعتقادی نفوذ کرده، گفت: آسیب ‌ها و تلفات ناشی از جنگ فرهنگی دشمنان به مراتب گسترده‌ تر و سخت‌ تر از جنگ نظامی است، درست است که اکنون جنگ نظامی وجود ندارد، اما دفاع فرهنگی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، چهارشنبه شب در دیدار سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور و حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات و رئیس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌ های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، با مهم برشمردن گسترش فرهنگ دفاع مقدس در کشور ابراز داشت: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور دست متجاوزان بعثی بیفتد، اما امروز نیز دشمن به مرزهای اعتقادی تجاوز کرده است و باید مراقب باشیم.

وی بر ضرورت تقویت دفاع فرهنگی تاکید کرد و گفت: آسیب ‌ها و تلفات ناشی از جنگ فرهنگی دشمنان به مراتب گسترده‌ تر و سخت‌ تر از جنگ نظامی است، درست است که اکنون جنگ نظامی وجود ندارد اما دفاع فرهنگی ادامه دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب های ناشی از ناتوی فرهنگی و نفوذ بیگانگان باید جوانان را با فرهنگ متعالی دفاع مقدس بیمه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با مثبت ارزیابی کردن برپایی اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور، اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، رویش امثال شهید محسن حججی ها در نتیجه تاثیرات طرح راهیان نور است، بایستی نسل جوان و نوجوان جامعه بیشترین بهره را از این اردوها داشته باشند.

وی تاکید کرد: طرح راهیان نور بهترین روش برای آگاهی بخشی به جوانان و نسل جدید در مقابل دشمنان اسلام است، البته باید سال به سال شاهد خلاقیت و نوآوری در انتقال پیام های فرهنگی در این اردوهای فرهنگی باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نسل جدید انقلاب اسلامی به تاسی از پدران خود با بصیرت و معتقد به ارزش های انقلابی هستند، افزود: جوانان در این طرح با دیدن مناطق جنگی و آثار به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس متحول می شوند که نمونه بارز آن شهید محسن حججی است که نام او در جهان پرآوازه شد.

وی در پایان خواستار مشارکت حداکثری جوانان انقلابی و جهادگر در طرح ‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شد و گفت: سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌ های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس نیز می ‌تواند از نظرات مبلغان و طلاب خلاق و توانمند در عرصه های فرهنگی بهره‌ مند شود.

سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس نیز در ابتدای این دیدار تصریح کرد: به یقین، تلاش‌ ها،زحمات و مجاهدت ‌های خالصانه  شما در دوران تصدی ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در نزد پروردگار متعال سراسر اجر و ثواب خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha