جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردهمایی مددکاران طرح مددکاری اسلامی در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی(ره)،

حوزه/ نصب العین فعالیت های موسسه فرهنگی و هنری سفیران انقلاب، منوّیات مقام معظم رهبری است و بر آن هستیم تا دغدغه های معظم له را در حد خودمان کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علیرضا زنگویی شامگاه چهارشنبه در دومین گردهمایی مددکاران طرح مددکاری اسلامی در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهارداشت: موسسه سفیران انقلاب با توکل بر خداوند و عنایات حضرت ولیعصر(عج) در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت كار گروهي و جمعی، ترويج و اعتلاي فرهنگ و انديشه ناب اسلام و به منظور تحقيق و پژوهش در باب موضوعات ديني و جريان سازي فرهنگي در كشور تشكيل شده است.

وی افزود: آغاز فعالیت گروهی این موسسه در سال 1391 بود که با اخذ مجوز رسمی از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تأسیس مؤسسه ای فرهنگی هنری همراه بود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر مهرماه 91 خود به استان خراسان شمالي يكي از سؤالات كليدي و مهمي كه مطرح فرمودند این بود: چرا فرهنگ کار جمعی در ايران ضعيف است؟ این مؤسسه در راستای لبیک به این بخش از سخنان حضرت آقا با همکاری دوستان بزرگوار حوزوی تأسیس شد و بحمدلله تا کنون 40 اثر مفید تحقیقی و تبلیغی از این موسسه به زیور طبع آراسته گردیده است و امیدواریم در آینده نزدیک نیز شاهد آثار بهتر و بیشتری از این مؤسسه باشیم.

حجت الاسلام زنگویی بیان داشت: به حمد لله مؤسسه با استفاده از ظرفیت خوب نویسندگان خود تألیفات زیادی را برای گروه های سنی کودک، نوجوان، و جوان و صنف مربیان و مبلغان به زیور طبع آراسته و چون آثار این مؤسسه به صورت گروهی تألیف شده به نظر می رسد قدمی مناسب برای برخی بسترها و فرصت های تبلیغی فراهم گردیده است.

وی با اشاره به بخشی از آثار منتشر شده در مؤسسه گفت: اثر نخست «گلبرگ احکام و نرم افزار گلبرگ احکام» است؛ این  کتاب شامل 45 درس ویژه احکام جوانان با سبکی جدید جذاب و متنوع است که در سبد تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه در تابستان 90 قرار گرفته و از استقبال پرشور مربیان و مبلغان برخودار بوده است؛ نرم افزار این کتاب نیز به سفارش سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کامل شد که شامل دروسی از کتاب گلبرگ احکام به صورت چند رسانه می باشد و با هدف بالابردن کیفیت کلاس های احکام انجام شده است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: اثر دیگر کتاب «شکوفه های احکام» است که این محصول در دو جلد به سفارش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه برای مخاطب کودک تألیف شده است و در تیراژ 30 هزار نسخه در سبد تبلیغی تابستان 90 قرار گرفت و پس از بررسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در زمره کتب کمک درسی آموزشی و پرورش کل کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: کتاب «شکوفه های آسمانی» نیز در دو جلد به سفارش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه برای مخاطب کودک تألیف شد و در سبد تبلیغی قرار گرفت و پس از بررسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در زمره کتب کمک درسی آموزشی و پرورش کل کشور قرار گرفت در این کتاب با بیانی کودکانی به مباحث توحید معاد امامت و نبوت پرداخته است.

مدیرموسسه فرهنگی و هنری سفیران انقلاب بیان داشت: برای مبلغان و روحانیان نیز کتاب «تبلیغ چهره به چهره» تألیف شده که این ره توشه تبلیغی به بیان اصول و بایسته های تبلیغ چهره به چهره پرداخته است و در سبد تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه قرار گرفته است و همچنین «ره توشه راهیان نور» ویژه مبلغان طرح هجرت در تابستان 91 و متن کلاس داری در رده سنی نوجوانان بود که از این مؤسسه منتشر شد.

حجت الاسلام زنگویی اظهارداشت: از آثار دیگر مؤسسه می توان به «منشور بازار» اشاره کرد که این کتاب به بیان احکام و آداب بازار به شیوه ای نوین در قالب درس نامه جهت اصناف کشور تالیف شده است و همچنین «سبک زندگی دینی» نیز به سفارش کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت متن آموزشی در کلاس های اوقات فراغت آن نهاد تهیه و تنظیم شده است؛ این محصول تا کنون در ده جلد تالیف و با تیراژ بیش از دویست هزار در کل کشور توزیع شده است.

وی به «نرم افزار سبک زندگی دینی» اشاره کرد و افزود: این اثر از جمله محصولاتی است که به سفارش کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت مربیان دینی آن نهاد تهیه و تنظیم شده است و یکی دیگر از محصولاتی که به عنوان متن درسی کلاس های جوانان کانون های دایم پیرو ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت نخبگان مددجو تحت پوشش امداد تهیه و تألیف شد، اثری با عنوان «صحیفه ولایت» بود که به مرور در شش ترم و در شش جلد تألیف خواهد شد که تا کنون سه جلد از این کتاب به چاپ رسیده است.

مدیر موسسه سفیران انقلاب ادامه داد: از دیگر آثار این مؤسسه «شکوفه های مهر» است که این کتاب جهت فرهنگ احسان و نیکوکاری به سفارش و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) تألیف و در تیراژ 200 هزار نسخه در مدارس ابتدایی توزیع شد؛ «زندگی به سبک معصومین(ع) نیز به سفارش کمیته امداد امام خمینی(ره) برای مبلغان طرح فلاح تألیف گردید.

وی گفت: «بایسته های تبلیغ» از جمله کتاب هایی است که در راستای آشنائی مبلغان گرامی با برخی از نکات مهم که در عرصه تبلیغ ضروری به نظر می رسد به زیور طبع آراسته گردید و همچنین «مفاتیح البلاغ» نیز در راستای آشنائی و استفاده مبلغان گرامی با برخی از نکات مهم مورد نیاز در منطقه تبلیغی آماده سازی و منتشر شد.

مدیرموسسه فرهنگی و هنری سفیران انقلاب افزود: کتاب «آنچه شما دوست دارید» در راستای تقویت باورهای دینی مؤمنان با استفاده از فرمایشات معصومین(ع) تألیف گردیده است؛ «منشور معرفتی اربعین» نیز به سفارش کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین، برای معرفت افزائی زائران اربعین حسینی تألیف و در اختیار آنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کتابی نیز به سفارش مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به ائمه جماعات استان تهران به مناسبت دهه فاطمیه سال ١٤٣7 ه.ق به چاپ رسید که عنوان آن «سبک زندگی فاطمی» بود و همچنین کتاب «حیات طیبه» در دو جلد به سفارش مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به ائمه جماعات استان تهران به مناسبت ماه رمضان سال ١٤٣7 ه.ق به چاپ رسید و توسط معاونت اعزام اداره اوقاف و امور خیریه نیز تجدید چاپ شد.

حجت الاسلام زنگویی بیان داشت: اثری با عنوان «تفکر انقلابی از عاشورا تا انقلاب اسلامی» به سفارش مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به ائمه جماعات استان تهران به مناسبت ماه محرم سال ١٤٣٨ ه.ق به چاپ رسید و توسط معاونت اعزام اداره اوقاف و امور خیریه نیز تجدید چاپ شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح مددکاری نوین اسلامی گفت: این طرح با الگو برداری از آیات و روایات به ویژه بیان امیرالمؤمنین علی(ع) در نامه خویش به مالک اشتر، به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه شد؛ آنجا که امام می فرمایند: «پس بخشى از وقت خود را به كسانى اختصاص بده كه به تو نياز دارند تا شخصاً به امور آنان رسيدگى كنى و در مجلس عمومى با آنان بنشين و در برابر خدايى كه تو را آفريده، فروتن باش و سربازان و ياران و نگهبانان خود را از سر راهشان دور كن تا سخنگوى آنان بدون اضطراب در سخن گفتن با تو گفتگو كند، من از رسول خدا(ص) بارها شنيدم كه مى‏فرمود: هر ملّتى كه حق ناتوانان را از زورمندان، بیاضطراب و بی بهانه‏ باز نستاند، رستگار نخواهد شد؛ پس درشتى و سخنان ناهموار آنان را بر خود هموار كن و تنگ‌خویی و خودبزرگ‌بینی را از خود دور ساز تا خدا درهاى رحمت خود را به روى تو بگشايد و تو را پاداش اطاعت ببخشايد».

مدیر موسسه سفیران انقلاب ادامه داد: از این رو، موسسه فرهنگی، هنری «سفیران انقلاب» تعدادی از روحانیان توانمند و خلاق را به عنوان مددکار اسلامی و مبلغ چهره به چهره گزینش کرد و در مرحله اول اجرای این طرح، تعداد 35 طلبه خواهر و 10 طلبه برادر، متناسب با اهداف از پیش تعیین شده، به کار گرفت.

وی بیان داشت: هر طلبه در یک دوره پنج ماهه که به هفت ماه رسید، مسائل 15 خانواده را پیگیری می کند و در مجموع تعداد 675 خانواده مورد حمایت معنوی و مشاوره ای قرار خواهند گرفت و مبلغان در طول پنج ماه حداقل 10 ساعت مشاوره حضوری و به صورت چهره به چهره را در منزل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته اند و امروز به لطف خداوند متعال شاهد آغاز مرحله دوم طرح مددکاری اسلامی در قم هستیم.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha