پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کودکان مظلوم میانمار

حوزه/امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: مسلمانان باید با غیرت اسلامی در برابر کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار موضع‌گیری و ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام رضا نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به حوادث تلخ میانمار، اظهار داشت: جمعیت 8 میلیونی مسلمانان در این کشور مورد ظلم عجیب این کشور واقع شده‌اند و این افراد از هیچ حقوق شهروندی در این کشور برخوردار نیستند.

وی افزود: مسلمانان مظلوم میانمار بدون اجازه دولت حق سفر و تفریح را در میانمار ندارند و حتی حق ازدواج و حضور در ادارات دولتی را ندارند.

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: بیش از 52 هزار مسلمان را در سال‌های اخیر به فجیع‌ترین شکل ممکن در میانمار کشته‌اند و همچنین بیش از 20 مسجد به آتش کشیده شده است.

وی با بیان اینکه مسلمانان میانمار در وطن خود از حقوق اولیه انسانی محروم هستند و بدترین ظلم‌ها به آن‌ها روا می‌شود، گفت: در هفته اخیر بیش از 400 مسلمان را در این کشور کشته‌اند و همه این‌ها در سایه سکوت نحس دولت‌های غربی و اسلامی و حمایت رژیم اسرائیل انحام می‌شود.

امام‌جمعه موقت بجنورد اظهار داشت: نسل‌کشی و تهدیدات جانی و امنیتی و تعرض به مسلمانان میانمار جنایت علیه بشریت است و مسلمانان نباید در این زمینه سکوت کنند.

وی تصریح کرد: سکوت مسلمانان در این شرایط بسیار عجیب و غیرقابل‌دفاع است و مسلمانان باید با غیرت اسلامی در برابر این کشتار وحشیانه موضع‌گیری و ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: سازمان ملل نیز در مقابل این جنایت سکوت اختیار کرده که این امر نشان می‌دهد این سازمان بازیچه قدرت‌های بزرگ جهانی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha