پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: برای برون‌ رفت از مشکلات و رهایی از آسیب‌های امروز جامعه، راهی جز تمسک به اهل‌بیت (ع) و الگو قرار دادن سبک زندگی آن بزرگواران نیست.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) و عملی کردن سبک زندگی اهل‌بیت(ع)، تنها راه برون‌رفت از مشکلات امروز جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: ماه محرم فرصتی برای عملی کردن سبک زندگی اهل‌بیت(ع) در زندگی روزمره است و تنها راه برون‌رفت از آسیب‌ها و مشکلات امروز جامعه است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: برای برون‌ رفت از مشکلات و رهایی از آسیب‌های امروز جامعه، راهی جز تمسک به اهل‌بیت (ع) و الگو قرار دادن سبک زندگی آن بزرگواران نیست.

وی با اشاره به این که در آستانه فرارسیدن ماه محرم قرار داریم، شرکت در مراسم عزاداری را مایه برکت دانست و افزود: مکتب عاشورا مکتب انسان‌سازی و پاک کردن انسان از هرگونه پلیدی و زشتی است؛ به همین دلیل باید این فرصت را غنیمت شمرد و با شرکت در این‌گونه برنامه‌ها روح و جسم را از هرگونه زشتی و پلیدی پاک‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید به عنوان پایگاهی برای وحدت و ایجاد انسجام مردم باشد و نحوه عزاداری‌های ماه محرم باید بیانگر اهداف قیام امام حسین(ع) باشد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ شکوه و معنویت مراسم‌های سوگواری ماه محرم و عزاداری مردم این استان در این ایام، بر تقویت همه جانبه آن تأکید کرد.

حجت الاسلام خادمی ماه محرم را ماه تجلی عظمت و شکوه اسلام ناب محمدی قلمداد کرد و گفت: شیعه بودن و دوستدار اهل بیت(ع) بودن به خصوص امام حسین(ع)، در خون ماست و این نشأت گرفته از اصل قیام عاشورا است.

وی با تاکید برضرورت برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری عاشورای حسینی در سطح استان خراسان شمالی، یادآور شد: انقلاب اسلامی ملت ایران، نشات گرفته از قیام عاشورای امام حسین (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای تمرین است، نه‌تنها تمرین خوب زیستن و استغفار، بلکه فرصتی برای آموزش و عملی کردن سبک زندگی اهل‌بیت(ع) در زندگی روزمره است؛ زیرا سبک زندگی اسلامی بهترین و سالم‌ترین سبک زندگی در جوامع امروز است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha