پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه / مسئول بسیج طلاب استان یزد گفت: برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی را می توان دو عامل تغییر سبک زندگی اسلامی مردم نامید.

حجت‌الاسلام مجتبی داوودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، بابیان اینکه مهم‌ترین بخش خانواده زن و مرد و رابطه میان آن دو است، گفت: تحکیم هر چه بیشتر این دو باعث رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان یزد با تأکید بر اینکه آسیب خانواده سبب آسیب مستقیم جامعه می‌شود، تصریح کرد: خانواده باید در مسیر حل مشکلات و رسیدن به سعادت و آرامش گام بردارد که این خود یک جهاد و ارزش محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه درگذشته تمام اعضای خانواده به‌نوعی با فعالیت‌های خود درزمینهٔ کسب درآمد و گذران زندگی سهیم بودند، افزود: در قدیم باوجوداینکه بُعد افزایش جمعیت در خانواده‌ها مطرح بود و شاهد کار کردن خانم‌ها در منازل مانند قالی‌بافی و ... برای کمک به معیشت خانواده بودیم.

حجت الاسلام داوودی خاطرنشان کرد: درگذشته کارها به صورتی بود که تمام اعضای خانواده باکارهای خود به ورزش نیز می‌پرداختند و به‌گونه‌ای کارهایی که انجام می‌دادند ورزش نیز محسوب می‌شد و با این عمل، دچار بیمارها و مشکلاتی که امروزه با آن درگیر هستیم نمی‌شدند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان یزد با اظهار تأسف از اینکه امروزه به خروج ارز کشور به‌وسیله خرید و استفاده از تلفن‌های همراه و شبکه‌های مجازی کمک می‌کنیم، اضافه کرد: متأسفانه امروزه به‌گونه‌ای شده است که هرکدام از اعضای خانواده یک یا دو تلفن همراه دارد وزندگی روزمره خود را با برنامه‌های بیهوده سپری می‌کنند و با مشغولیتی که برای خود ایجاد کرده‌اند در اکثر مواقع تا ساعت‌های دیروقت بیدار بوده و درنهایت نمازهای صبح خود را قضا کرده و نسبت به این امر مهم الهی بی‌توجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درگذشته مردم به اعتقادات خود پایبند بودند، یادآور شد: مردم قدیم برای وضو گرفتن یخ‌های حوض را می‌شکستند تا بتوانند به انجام نماز که یکی از واجبات دینی  است بپردازند و تمام سختی‌ها را دراین‌ راستا تحمل می کردند، اما متأسفانه الآن باوجود امکانات بسیار خوبی که در اختیار مردم قرارگرفته است شاهد حضور کم‌رنگ مردم در مساجد و حسینیه‌ها هستیم.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان یزد در پایان گفت: دشمن با برنامه‌های ماهواره‌ای درصدد  تغییر سبک زندگی اسلامی مردم است که متأسفانه به این مسئله دست‌یافته که در این رابطه روحانیت باید با تلاش و کوشش خود و ارتباط خوبی که با مردم‌دارند سعی کنند تا مزیت‌های زندگی اسلامی و گذشتگان را بیان کنند و در مقابل این تحرکات دشمن بایستند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha