شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجمع طلاب تهران

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه تهران و بسیج طلاب و روحانیون استان تهران، در خصوص نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مدیریت حوزه علمیه تهران و بسیج طلاب و روحانیون استان، در محکومیت جنایات دد منشانه دولت و ارتش میانمار بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَوَاتٌ و َمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ.

آنان که به ناحق از خانه های خود بدون هیچ دلیلی اخراج شدند جز اینکه می‌گفتند پروردگار ما الله است، و اگر خداوند بعضی از آنها را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند دیرها و صومعه‌ ها و معابد یهود و نصارا و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد و خداوند کسانی را که او را یاری کنند، یاری می‌کند، خداوند قوی و شکست ناپذیر است. سوره حج، آیه40

­­­عصر ما، هرچه به دوران ظهور حقیقت مطلق، امام عصر علیه السلام نزدیک می شود، ظرفیت بیشتری برای بروز حقیقت و برانداختن پرده های نفاق و دوگانگی می یابد. ما مستضعفان عالم، روزهایی را سپری می کنیم که به قیمت آوارگی ها، کشته شدن ها و به خاک و خون کشیده شدن ها، آبروی مدعیان انسانیت و اخلاق و مدنیت را می بریم و به همگان نشان می دهیم که حقوق بشر، سازمان های بین المللی، جایزه صلح نوبل و مواردی از این دست، همه دروغ هایی رسوا و اجزایی از یک نقشه کثیف استکباری برای چپاول ملت ها و دولت ها و غلبه بر حق طلبان و مستضعفان است.

امروز از یمن و سوریه و عراق و فلسطین و حجاز و بحرین تا پاراچنار و نیجریه و افغانستان و میانمار، میدان هایی برای درگیری مستضعفان و مستکبران شکل گرفته است. میدان هایی برای تقابل و مواجهه ای که مرز و مذهب و زمان نمی شناسد و هنگامه ای است تاریخی و فراملیتی و فرادینی.

در این میدان تقابل مظلومیت ها و قطره قطره خون های به ناحق ریخته، و آوارگی ها و مجاهدت ها، همه، منشأ قدرت و رمز پیروزی حق بر باطل و کفر و استکبار خواهد بود.

ما طلاب و روحانیون و اساتید حوزه علمیه استان تهران، ضمن محکوم کردن جنایت های ضد انسانی ارتش میانمار و بودائی های افراطی که با سکوت و تایید دولت میانمار انجام شده و قطعا ریشه ای صهیونی و آمریکایی دارد، خود را شریک غم مسلمانان مظلوم روهینگیا دانسته و از همه آزادگان جهان می خواهیم پژواک ندای قربت و مظلومیت مستضعفان را به گوش مردم حق طلب دنیا برسانند تا زمینه ظهور منجی مظلومان و مهدی اُمم فراهم گردد و در پایان تجمع تعتراض آمیز و دردمندانه، مواضع و خواسته های انقلابی خود را به شرح ذیل اعلام میداریم.

۱- ما از سازمان ملل متحد و دبیر کل آن، می خواهیم هرچه سریعتر، به وظیفه ذاتی خود عمل کند و به صدور بیانیه و محکومیت شعاری اکتفا ننموده و شجاعانه وارد صحنه شده و مقابل ددمنشی های دولت و ارتش میانمار بایستد و این فاجعه انسانی را هر چه سریعتر خاتمه دهد و بیش از این خود را شریک ظلم و جنایت های ددمنشانه ظالمان و مستکبران نگرداند.

۲- از سازمان جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، نیز درخواست داریم به داد آسیب دیدگان و آوارگان روهینگیایی برسند و مرهمی بر زخمها و داغ های این مظلومان باشند و با تحت فشار قراردادن دولت سفاک و ارتش میانمار زمینه ارسال کمکهای بشر دوستانه را فراهم نمایند.

۳- سازمان کنفرانس اسلامی، باید بر اساس سخن نورانی پیامبر اعظم (ص) که هر کس صدای مظلومیت و فریاد خواهی انسانی را بشنود و به داد او نرسد مسلمان نیست.  راهکارهای عملیاتی برای نجات فرزندانش از دست درندگان بی رحم میانمار بیابد و کشورهای اسلامی را برای حل این بحران و اقدامات عملی به تشریک مساعی، فراخواند.

۴- بدیهی است دولت های اسلامی و خصوصاً، دولت ام القراء امت اسلام، جمهوری اسلامی ایران، که پناه مستضعفان عالم است، برای حل این بحران و فاجعه انسانی، وظایف خطیری بر عهده دارند و می بایست بدون فوت وقت، تمام توان خود را برای توقف نسل کشی فرزندان اسلام به کار گیرند و مسئولیت تاریخی خود در این زمینه را انجام دهند، در این بین از دولتمردان نظام اسلامی بویژه رئیس جمهور محترم و وزیر امور خارجه و مجلس شورای اسلامی مصرانه میخواهیم با استفاده از همه ظرفیتهای اسلامی، منطقه ای و بین المللی به رسالت ذاتی خود در دفاع از مظلومین عالم و بویژه مسلمانان میانمار عمل نمایند.

و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّة و نجعلهم الوارثین

مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران

بسیج طلاب و روحانیون استان تهران

313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha