جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 426473
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
مفاتیح التبلیغ

حوزه/ کتاب «مفاتیح التبلیغ» به بایدها و نبایدهای تبلیغ دین و معارف اسلامی و شیوه های تبلیغ روحانیون پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، کتاب «مفاتیح التبلیغ» از سوی حجت الاسلام میکائیل صفایی تألیف و به همت انتشارات مائده در تبریز منتشر شده است، این کتاب در هفت فصل به تبیین بایدها و نبایدهای تبلیغ دین و معارف اسلامی، ضرورت های لازم برای تبلیغ روحانیت و تاریخ اسلام پرداخته است.

سوره و آیات منتخب از قرآن کریم، زندگی معصومین و اهل بیت(ع)، ذکر مصائب و مولودی خوانی اهل بیت عصمت و طهارت، آشنایی با عتبات عالیات کشور عراق، ادعیه و زیارات ائمه اطهار(ع)، فضیلت و اعمال و مناسبت های ماه های قمری و احکام فقهی و مسایل شرعی عناوین هفت فصل این کتاب است.

کتاب «مفاتیح التبلیغ» در ۵۵۰ صفحه توانسته نظرات مراجع عظام تقلید در خصوص عزادارای صحیح، شیوه‌ های تبلیغ روحانیان و مبلغان حوزوی، شخصیت و سیره ائمه اطهار را بیان کند، ضمن این ‌که آخرین اثر حجت الاسلام صفایی به شرح برخی بدعت ‌ها و خرافات موجود در عزادارای ها نیز اشاره داشته است.

فصل اول این کتاب مشتمل بر منتخبی از آیات قرآنی با مضامین امر تبلیغ و مناسبت های دینی است که اغلب مورد نیاز مبلغان می باشد، فصل دوم شامل یک دوره زندگانی مختصر حضرات معصومین(ع) بوده که از کتاب اصول مداحی و مصائب و مدایح آل محمد(ص) اقتباس شده است.

دیگر فصل های کتاب نیز به تشریح اجمالی عتبات عالیات عراق و برخی از حوادث نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و منتخبی از ادعیه و زیارات اهل بیت(ع) است که از مفاتیح الجنان و مفاتیح نوین انتخاب شده است. همچنین در این کتاب منتخبی از فضیلت، اعمال و مناسبت های ماه های قمری برای مخاطبان آورده شده است.

گفتنی است، حجت الاسلام میکائیل صفایی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته نامه مکیال، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاون سابق تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان‌ شرقی است که پیش از این چندین اثر در حوزه علوم و معارف اسلامی تألیف و به چاپ رسانده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha