جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سید میثم مؤمنی

یک خطیب حوزوی با بیان اینکه می‌خواهند دانشگاه انسان‌ساز عاشورا را تضعیف کنند، گفت: دشمن برای تضعیف مکتب عاشورا با حیله‌های رسانه‌ای و جنگ روانی برنامه‌ریزی می‌کند.

حجت‌الاسلام سید میثم مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با تسلیت فرا رسیدن محرم‌الحرام اظهار داشت: کسانی کهبا ترویج شبهات متعدد سعی در تضعیف  جلسات عزاداری امام حسین(ع) دارند یا جاهل هستند یا جزو منافقین محسوب می‌شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: می گویند به‌جای هزینه برای جلسات روضه آن را برای فقرا مصرف کنید، این حرف ظاهر زیبا و باطن خبیثی دارد.

وی با بیان اینکه اولین خروجی نظام تربیتی هیأت‌ها، تولید انسان‌هایی ایثارگر و ازخودگذشته است، افزود: کسی که در مکتب اهل‌بیت (ع) تربیت شد فقیر را می‌بیند و برای ریشه‌کنی فقر طرح و برنامه می‌ریزد و به میدان عمل می‌آید؛ اما جاهلان و منافقان از روی نادانی وعناد می‌خواهند این دانشگاه انسان‌ساز را تضعیف کنند.

حجت‌الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: دشمنان ما متوجه مرکز انسان‌سازی و نرم‌افزار تربیتی جلسات روضه و ضرری که از این ناحیه متوجه آنان شده است هستند و لذا برای تضعیف آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: تعداد روحانیون یا مداحانی که برخلاف عرف و مروت اسلامی هزینه‌های هنگفت برای حضور در جلسات روضه شرط می‌کنند، در برابر خیل عظیم مبلغین خالص و طاهر حضرت سیدالشهدا (ع) بسیار کم است اما دشمن اینجا برای تضعیف مکتب ما آن کم‌ها را با کمک حیله‌های رسانه‌ای و جنگ روانی زیاد جلوه می‌دهد.

این خطیب حوزوی تصریح کرد: سه ضلع سازنده و تأثیرگذار هیأت‌ها یعنی منبری، مداح و خادمان باید برای تأثیرگذاری بیشتر جلسات، قبل از ماه محرم خودشان را محاسبه و اصلاح کنند.

وی افزود: خادمان هیأت‌ها باید متوجه باشند که مجری عزایی هستند که صاحب آن وجود مقدسه صدیقه طاهره (س) است باید در خور شأن بی‌بی دوعالم خدمت کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha