شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست خبری یادواره ادبی «چله کوچ چلچله»

حوزه/ یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» ویژه گرامیداشت اربعین شهید محسن حججی، از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صداوسیما، حوزه علمیه تهران و موسسه فرهنگی شهدای هفت تیر، فردا ۳۰ شهریور در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید عبدالله حسینی، پیش از ظهر امروز امروز در نشست خبری یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» ویژه گرامیداشت اربعین شهید محسن حججی که در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تهران برگزار شد، گفت: ازابتدا انقلاب تاکنون شهدای زیادی تقدیم اسلام شده، اما درخصوص شهیدحججی رازی نهفته است و دست خدا در کار بود که عظمتش راب ه رخ جهان کشید.

مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: با نگاه به زندگی این شهید متوجه می شویم که او زیبا زندگی کرد؛ زیبا جنگید و زیبا شهید شد.

 دبیر یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» ادامه داد: زندگی ساده، زیارت امام رضا(ع)، نحوه وداع با خانواده و وصیت به فرزندش از جمله نکات زیبای زندگی شهید حججی بود.

وی تصریح کرد: رفتارهای شهید حججی و خانواده شان، مصداق جمله معروف حضرت زینب (س) بود که فرمودند «ما رأيت الا جميلاً / جز زیبایی چیزی ندیدم».

حجت الاسلام حسینی با بیان این که شهیدحججی نه تنها در ایران، بلکه در تمام کشورهای دنیا درخشید، گفت: این شهید عزیز یک افتخار بین المللی است وبه تعبیر مقام معظم رهبری، حجتی در برابر همگان است.

دبیر یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» با اشاره به این که این که پیکر شهید حججی هنوز به کشور انتقال نیافته است، گفت: امیدواریم با فتح مناطقی که در دست دشمن است، پیکر ایشان به طور کامل باز گردد.

وی، زمان برگزاری یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» را فردا پنج شنبه در موسسه فرهنگی شهدای هفت تیر(سرچشمه) تهران اعلام کرد و افزود: در این برنامه جمعی از علما و شاعران اهل تسنن حضور دارند.

 حجت الاسلام حسینی به برنامه های یادواره یادواره «چله کوچ چلچله» نیز اشاره و اظهار کرد: در این مراسم استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه تهران و آیت الله اراکی، دبیرکل مجمعجهانی تقریب مذاهب اسلامی به سخنرانی می پردازند و  8 نفر از شعرا که اشعار برگزیده ای در خصوص شهید حججی دارند، نیز اشعار خود را قرائت و از آنان تجلیل به عمل می آید.

دبیر یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» خاطرنشان کرد: در این یادواره همچنین از کتاب مجموعه اشعار منتخب درخصوص شهیدحججی به نام «جون خادم المهدی» جمله ای که روی لباس این شهید نوشته بود، رونمایی می شود.

مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان، برپایی نمایشگاه نقاشی و رونمایی از پوستر یادواره و دو آهنگ به خوانندگی میلادهارونی را از دیگر برنامه های یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» اعلام کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha