پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیّد محمد بطحایی

حوزه/ امروز فضای مجازی و هجمه هایی که دشمنان دین و ایمان مردم از این طریق وارد می کنند، تهدیداتی دارد که باید دانش آموزان در مقابل آن محافظت و مقاومت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سیّد محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله  سبحانی که امروز صبح در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد گفت: سال تحصیلی از شنبه آغاز می شود و با آغاز ماه محرم و دفاع مقدس مقارن شده است.

وی افزود: اولین سال تحصیلی است که بنده توفیق خدمت در آموزش و پرورش را دارم در ابتدای این سال خدمت مراجع و علما رسیدیم که سال پرثمری را برای انقلاب و کشور داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شنبه بیش از 13 میلیون دانش آموز سال تحصیلی را آغاز می کنند و 960 هزار کارمند و معلم مشغول خدمت خواهند شد؛ 138 میلیون جلد کتاب درسی در 900 عنوان کتاب درسی توزیع کرده ایم.

وی گقت: برنامه‌های تحصیلی در قالب کتاب‌های درسی به اجرا در می آید؛ سندی در آموزش و پرورش به عنوان سند تحول بنیادین وجود دارد و جزو معدود اسنادی است که کلی گویی و چشم انداز را بیان نکرده است، بلکه لایه ها و راهکارهای عملیاتی را پیش بینی کرده است

دکتر بطحایی اظهار کرد: تعدادی از زیر نظام‌های سند شامل، سه زیر نظام در ماه های اخیر آماده می شود؛ این سند مسیر تحول در نظام آموزش و پرورش را روشن کرده است و تا حدود زیادی مشخص کرده است که از چه مسیری برای تحول در نظام آموزش و پرورش حرکت کنیم، خروجی‌های ما دانش آموزانی است که در حال تحصیل هستند، و شایسته  هرکدام یک شهروند ایرانی اسلامی با انتظارات نظام باشند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین در عمل با موانعی مواجه است که بخشی از آن مرتبط به منابع انسانی و اقتصادی است؛ حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صورت ظریف گله مندی خود را از این نقیص‌ها اعلام کردند که چرا این سند مستقر نمی شود.

وی گقت: امیدواریم با لطف خداوند این سند را مستقر کنیم و از منابع آن در نظام آموزشی کشور استفاده کنیم.

بطحایی اظهار کرد: دو محور در سال تحصیلی پیاده خواهیم کرد، زیرا چشم امید جامعه برای رستگاری به آموزش و پرورش است؛ اینکه آموزش و پرورش به سطحی برسد که علاوه بر متدین کردن دانش آموزان آنها را با نیازهای اجتماعی نیز بیشتر آشنا کند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز فضای مجازی و هجمه هایی که دشمنان دین و ایمان مردم از این طریق وارد می کنند، تهدیداتی دارد که باید دانش آموزان در مقابل آن محافظت و مقاومت داشته باشند؛ به همین خاطر به دنبال آن هستیم که در سال تحصیلی  جدید دانش آموزان با نیازهای فردی و اجتماعی خود بیشتر آشنا شوند.

وی گقت: بخش دوم، روش اداره آموزش و پرورش است؛ در وضعیت موجود با توجه به اینکه از امکانات همیشه گله مند بودیم، ولی بودجه های دولتی نیز به خوبی استفاده نمی شود و اتلاف سرمایه‌ها هنوز وجود دارد و دلیل اصلی آن عدم اصلاح روند مدیریت منابع، کم بودن اختیارات به مدارس و ... می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha