شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس تئوری و عامل «پیروزی خون بر شمشیر»، «عزت، فلاح و هیبت» را به ارمغان آورد که امروز به‌عنوان فرهنگ عاشورایی و انقلابی در جهان مطرح شده و در معرض داوری و تحلیل و بررسی اندیشمندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در جمع شماری از روحانیون و مسئولان فرهنگی استان به مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه محرم اظهار داشت: قیام حسینی و قیام امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر غدیر و عاشورا، دو رویداد بزرگ و سرنوشت‌ساز جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب امام خمینی (ره) برگرفته از قیام امام حسین (ع) است، افزود: قیام امام خمینی(ره) ریشه در قیام حسینی دارد و به همین دلیل باید از دستاوردهای مشترک آن دو رخداد تاریخی، درس زندگی بیاموزیم.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: فصل مشترک این دو پدیده دینی که امام خمینی(ره) به ما آموخت «پیروزی خون بر شمشیر است» این ویژگی در این دو حادثه که در دو مقطع از تاریخ اسلام رخ داده است، رمز پیروزی و رکن رکین آن به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: تأسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قیام امام حسین(ع) است که دشمنان را در تحلیل حادثه عاشورا و ماندگاری آن و نیز در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن، دچار سردرگمی و تحلیل غلط کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه طاغوت‌های سیاسی و اقتصادی و غارتگران فرهنگی و اجتماعی در محاسباتشان جز زور و زر و تزویر چیز دیگری نمی‌شناسند، گفت: مستکبران برای پیروزی بر ملت‌های دیگر همواره از این مثلث شوم بهره گرفته و می‌گیرند و اگر تحول و انقلاب اجتماعی بدون استفاده از این سه محور به پیروزی برسد برای آنان معما و مبهم خواهد بود.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی که ریشه در قیام عاشورا دارد، همه این معادلات را به هم زد، بر اساس تئوری و عامل «پیروزی خون بر شمشیر»، «عزت، فلاح و هیبت» را به ارمغان آورد که امروز به‌عنوان فرهنگ عاشورایی و انقلابی در جهان مطرح شده و در معرض داوری و تحلیل و بررسی اندیشمندان قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام خمینی (ره) با الگوگیری از نهضت حسینی، بذر انقلاب اسلامی را پاشید و او و یاران باوفایش حسین‌وار به رویارویی با مظاهر فساد و ظلم و منکرات پرداختند.

وی تأکید کرد: امروز به برکت اخلاص امام و خون پاک شهیدان، انقلاب اسلامی از مرحله «فلاح» و «عزت» گام جلوتر نهاده و به جایگاه «هیبت» رسیده است، در عمل ارزش‌ها و پیام‌های آن به جهان صادر شده و می‌رود که یکی پس از دیگری سنگرهای کلیدی را فتح کند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: همه این آوازه و عظمت و شکوه ریشه در باور دینی مردم و در روحیه عاشورایی آنان دارد، خون حسین(ع) و حسینیان در رگ و پیوند این مردم با ایمان تزریق شده و با تمام وجود آنان عجین گشته است.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم اظهار داشت: این تقارن فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس، تبلور حرکت عاشورایی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس است که به تأسی از ایثار و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، در این دوران توانستیم به پیروزی برسیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha