جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین تمرخانی-مسئول امور صیانتی حوزه ایلام

حوزه/مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، گفت: بزرگترهای خانواده ها با پا درمیانی های صحیح و مطابق دستورات اسلامی، مسیر ازدواج آسان را برای فرزندان و جوانان فراهم کنند که این امر سبب خشنودی خداوند خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی، مسؤول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام در حاشیه مراسم تجلیل از زوج‌های جوان، خادمین، خیرین و فعالان حوزه ازدواج، در سالن اجتماعات هتل زاگرس شهر ایلام اظهار کرد: ازدواج یکی از سنت های رسول گرامی اسلام(ص) است که متاسفانه ایجاد برخی مشکلات و سخت گیری ها سبب شده جوان میل و رغبتی برای تشکیل خانواده نداشته باشد و این مساله در بالا رفتن سن ازدواج تاثیر بسزایی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: باید تمامی مسؤولان و دست اندرکاران تلاش کنند که در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و نهادینه شدن آن در جامعه برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی برگزار شود تا جوانان کشور اسلامی ما سرو سامان بگیرند.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام گفت: جوانان اگر با فرهنگ اسلامی ازدواج آشنا شوند و در انتخاب همسر خود مطابق دستورات بزرگان دین عمل کنند، قطعا در زندگی مشترک موفق خواهند شد و بر مشکلات زندگی فائق خواهند آمد.

وی افزود: متاسفانه آمار طلاق در حال افزایش است که این مساله دلیل بر عدم شناخت همسران از هم در دوران قبل از ازدواج است و پس از مدت کوتاهی سر ناسازگاری پیدا می کنند و نهایتاً منجر به طلاق می شود .

حجت الاسلام تمرخانی تصریح کرد: اگر شاخص های مهم ازدواج، نحوه همسرگزینی صحیح، عدم سختگیری های خانواده ها و آموزش کافی زوجین قبل از ازدواج و مشاوره مناسب صورت گیرد، این آمار کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: ان شاء الله بزرگترهای خانواده ها با پا درمیانی های صحیح و مطابق دستورات اسلامی، مسیر ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند که این امر سبب خشنودی خداوند خواهد شد.

تجلیل از مسئول امور صیانتی حوزه ایلام

برپایه این گزارش، در این مراسم ازحجت الاسلام حسین تمرخانی،  مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام به عنوان فعال امر ازدواج آسان و حل و فصل مشکلات مربوط به زوج های جوان تقدیر شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha