شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشییع شهدای مدافع حرم در کاشان

حوزه/ پیکر سه شهید مدافع حرم به نام های سید محمد پاینده، سید محمد صدیقی و نام ابراهیم حسینی از تیپ فاطمیون، با حضور اقشارمختلف مردم دارالمومنین کاشان، تشییع شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکاشان، حجت الاسلام عیسی احمدی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه کاشان، در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم، تشییع و بدرقه سه شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون درشهرستان کاشان را افتخاری بزرگ برای این دیار شهید پرور دانست و با بیان این که این شهداء خبر محرم را برای مردم به ارمغان آوردند، افزود: پیام شهدا این است همان طور که ما امروز برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) کار حسینی کردیم، امت اسلامی ایران نیز با ادامه راه ما کار زینبی کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، با اشاره به آیه ۱۶۹ آل عمران «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ / هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند»، گفت : شهدا زنده اند و دلیل زنده بودنشان هم حرکت دادن جامعه می باشد.

وی با بیان این که امروز سمت و سوی حرکت کشور را شهداء هدایت می کنند، ابراز داشت: همان طور که شهداء درس ایثار، شهادت و ایستاگی را به ما می آموزند، باید آرمان های آنها در بین مردم حفظ  و زنده شود.

حجت الاسلام احمدی، تقارن ماه محرم امسال با هفته دفاع مقدس را مهم و یادآور فداکاری و ایثار رزمندگان اسلام در مقابله با جبهه کفر دانست و ابرازداشت: با توجه به این که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است، عزاداران و هیئت های مذهبی باید شعور حسینی خودشان را بالا ببرند.

برپایه این گزارش، پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام اسلامی، تبار امام جمعه موقت کاشان بر پیکر این سه شهید مدافع حرم و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، پیکر این گلهای پرپرشده به طرف میدان کمال الملک کاشان جهت خاکسپاری در گلزار شهدای دارالسلام گلابچی تشییع شد.

شایان ذکراست از بیش 1700 شهیدی که کاشان تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده، 41 نفر از آنها شهید مدافع حرم می باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha