جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان آمریکا

حوزه/ نشست گفت‌وگو با موضوع «جامعه مسلمانان آمریکا» که توسط انجمن اسلامی دانشگاه واشنگتن تاکوم با همکاری دانشکده علوم انسانی برگزار شده قرار است پیرامون وضعیت هویتی مسلمانان آمریکا و تاریخچه آنان در ایالات متحده باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thesubtimes، انجمن اسلامی دانشگاه واشنگتن تاکوما واقع در ایالت واشنگتن آمریکا با همکاری دانشکده علوم انسانی این دانشگاه جلسه گفتگویی با موضوع «جامعه مسلمانان آمریکا» برگزار می‌کنند.

این نشست که  روز چهارشنبه 4 اکتبر 2017 با سخنرانی دکتر توران کایائوگولو عضو هیات علمی دانشکده علوم انسانی واشنگتن در کلیسای یکتاپرستان دانشگاه تاکوما برگزار می‌شود قرار است پیرامون وضعیت هویتی مسلمانان آمریکا در جامعه، فرهنگ، تاریخ و وضعیت سیاسی جامعه اسلامی در ایالات متحده آمریکا باشد.

گفتنی است در حالی که اغلب دولت آمریکا از مسلمانان به عنوان یک گروه «بیگانه» و خارجی در جامعه این کشور یاد می‌کند، تاریخ آمریکا نشان می‌دهد مسلمانان در این کشور ریشه و تاریخچه گسترده‌تری از آنچه سایرین تصور می‌کنند داشته‌اند.

این سخنرانی در رابطه با 4 قرن زندگی مسلمانان در ایالات متحده، زندگی مسلمانان زیر یوغ بردگی، ظهور ملت اسلام در دوره مهاجرت بزرگ، نژادپرستی در آمریکا و قوانین مهاجرت، مشارکت مسلمانان در توسعه و پیشرفت آمریکا و شرکت مسلمانان در فعالیت‌های هنری می‌باشد.

این نشست با اشاره به مسائلی چون تعامل هویت‌های نژادی، فرهنگی، مذهبی، سیاست مهاجرت و شهروندی، گفتمان‌های دینی و میان ادیانی، قصد دارد نشان دهد که چگونه مسلمانان آمریکایی برای ایجاد انسجام و همبستگی در جامعه آمریکا نقش داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha