پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: همه کسانی که با حوزه در ارتباط هستند اعم از طلبه، استاد، مؤسس و خیّرین با افق دید حسینی(ع) حرکت کنند تا در دنیا و آخرت سربلند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد با تبریک آغاز سال تحصیلی به بانوان حوزوی، اظهارکرد: این مدرسه در جوار آستان مقدس امامزاده سید جعفر(ع)، به عنوان تنها مدرسه علمیه استان در جوار یک مرکز معنوی حائز اهمت است و درخواست تحصیل در این مدرسه سالانه رو به افزایش است.

وی تشکیل مجمع خیّرین در این مدرسه را خواستار شد و افزود: با توجه به اینکه این مدرسه زیر نظر اوقاف و امور خیریه استان حمایت می شود، برای سال های آینده احداث  یک مدرسه با کلاس های بیشتر و با همکاری خیّرین در اولویت قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به وجود مشکلاتی در مسیر تحصیل بانوان حوزوی و یا تنگ نظری برخی در این زمینه، تأکید کرد: حوزویان در مسیر تحصیل علم از بدو ورود به مدرسه افق دید بی نهایت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: امام حسین(ع) دارای افق دید بی نهایت بود که بانوان حوزوی از امام حسین(ع) الگو بگیرند زیرا افرادی که در عاشورا همراه امام حسین(ع)بودندهمه برای رضای خداوند آمده بودند و رضای الهی باعث ایستادگی آنان در کنار امام بود.

وی اضافه کرد: کوفیان با افق دید پایین تنها پیش پای خود را می دیدند و در نتیجه در تاریخ اثری از آنها نماند ولی امام حسین(ع) و یارانش با افق دید بی نهایت تا ابد جاودانه شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز کرد: همه کسانی که با حوزه در ارتباطند اعم از طلبه، استاد، مؤسس و خیّرین با افق دید حسینی(ع) حرکت کنند تا در دنیا و آخرت سربلند شوند و همه بدانند که مبالغی که به مدارس از سوی خیّرین اهدا می شود متعلق به امام زمان(عج) و در واقع صاحب حوزه علمیه امام زمان(عج) است.

 حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) به عنوان یک حوزوی مبارز بیان کرد: امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه با طاغوت با مشکلات فراوانی روبرو شد که خداوند به ایشان عزت بخشید.

*ترسیم برنامه بلند مدت در اولویت تحصیلات حوزوی

وی در بخش دیگری از سخنانش، تحصیل بانوان حوزوی را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: زنان و بانوان ما کمتر از مردان نیستند و در استان ما زنان عالمه، فرهیخته و متدین بی شماری داریم و زمینه تحصیل همه علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه با توجه به افزایش سالیانه تعداد ثبت نام شدگان می بایست فراهم شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد توصیه کرد: بانوان طلبه برای موفقیت در تحصیل از ابتدای سال تحصیلی با برنامه یکساله وارد حوزه شوند و یک برنامه بلند مدت برای خود ترسیم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، مطالعه کتب و واحدهای ارائه شده را در طول سال تحصیلی یادآور شد و گفت: با توجه به مسئولیت بانوان حوزوی در مورد خانواده و فرزندان، رعایت سبک زندگی اسلامی و برنامه ریزی صحیح ساعات مطالعه دروس قبل از فرارسیدن فصل امتحانات انجام شود.

وی، داشتن الگو های موفق برای بانوان حوزوی را یک ضرورت دانست و افزود: برنامه همراه با الگو باید در اولویت بانوان حوزوی قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، رعایت نظم و حضور به موقع در کلاس ها را یکی دیگر از اولویت های تحصیل در حوزه بیان کرد و گفت: افرادی که به مدارج بالای حوزه دست یافته اند در کار خود تلاش و پشتکار مضاعف همراه با رعایت نظم داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، یکی از علل ماندگاری علما در طول تاریخ را تربیت شاگران، نگارش کتب مفید و حرکت همراه با زمان بیان کرد.

افزایش متقاضیان تحصیل در حوزه خواهران

حجت الاسلام والمسلمین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در سخنان کوتاهی اظهار کرد: در اولین سال تأسیس مدرسه معصومیه تنها با یک کلاس درس آغاز کردیم ولی هر سال بر تعداد متقاضیان افزوده شد.

وی بر ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده و تأثیر آن بر اطرافیان طلاب تدکید کرد و  افزود: حداقل تأثیر تحصیل یک بانوی حوزوی می بایست در خانواده وی دیده شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: بانوان طلبه این مدرسه از فضای معنوی امامزاده سید جعفر(ع) بهره مند شوند و نعمت الهی تحصیلات حوزوی را قدر بدانند.

در بخش دیگری از این مراسم، نرگس عزیزی مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) در سخنانی اهم اقدامات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و علمی این مدرسه را در سال تحصیلی گذشته برشمرد.

پخش کلیپ از فعالیت های یک سال گذشته این مدرسه علمیه، اهدای لوح تقدیر و جوایزی به برترین های فرهنگی، علمی، تحصیلی و پژوهشی و اهدای بسته متبرک از سوی امور فرهنگی امامزاده به شرکت کنندگان از جمله برنامه های این مراسم به شمار می رود.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha