پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مردم باید طعم دین را از زبان عالم هنرمند دینی بچشند، و الا حادثه سقیفه و کربلای جدیدی تکرار می‌شود و ولی‌فقیه زمان تنها خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع طلاب شهرستان شیروان به مناسبت سال تحصیلی جدید اظهار داشت: مردم باید طعم دین را از زبان عالم هنرمند دینی متوجه بشوند، والا حادثه سقیفه و کربلای جدیدی تکرار می‌شود و ولی‌فقیه زمان تنها خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) فرمودند اگر مردم از زیبایی‌ها کلام ما اطلاع پیدا کنند حتماً تبعیت می‌کنند، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند همه از طلبه مبتدی تا مراجع باید امروز هدفشان خدمت به اسلام باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: ما به حوزه آمده‌ایم تا حامی دین باشیم، آمده‌ایم تا پا روی بال ملائک بگذاریم، زیرا کسی که در راه دین خدا قدم بردارد، خداوند تمام زمین و آسمان را بسیج می‌کند تا برایش استغفار کنند.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی افزود: خداوند ضمانت کرده که کسی که علم دین را پیگیر باشد تمام چیزها را برایش تضمین می‌کنم، ازاین‌رو وقتی خداوند کسی را دوست داشته باشد مردم هم او را دوست خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه کسی که می‌خواهد در مسیر کسب علوم دینی قدم بردارد باید آرامشش در زندگی دنیا نباشد، گفت: در این راه باید سختی‌های زیادی کشید، اگر قرار است مانند امام حسین (ع) حرکت کنیم باید حرمله نفسمان را بشناسیم که مبادا تیر به سمت امام زمان (عج) بیندازد، باید دقت کنیم که حرّ وجدانمان به موقع بدادمان برسد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما شمر را لعنت می‌کنیم تا ریشه شمر شدن را در دنیا بخشکانیم، اظهار داشت: شمر آدم حسودی بوده است مبادا ما نسبت به یکدیگر حسادت کنیم باید نسبت به هم دلسوز باشیم.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با 72 نفر در مقابل یک دنیا ظلم ایستادند، افزود: اینکه شهید حججی جهانی شد این به خاطر این است که در راه خدا قدم برداشت و خدا هم او را محبوب همه کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر قرار است حامی امام زمان (عج) باشیم باید مانند سربازان امام حسین (ع) از هواهای نفسانی جدا شویم، باید شمر زمانمان را بشناسیم.

وی بیان داشت: در این زمان استکبار جهانی در ایران کار و برنامه‌ریزی می‌کنند و به دنبال تغییر ارزش‌های اسلامی بوده و به دنبال این هستند که جای مدعی و متهم را عوض کنند، از اسلام هراسی که راه انداخته‌اند تا آنجا که قلب مجلس امام حسین (ع) را نشانه گرفته‌اند، ازاین‌رو ما به مطالعه دقیق و وقت گذاشتن و راه‌های انتقال مفاهیم به مردم نیاز داریم.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی با بیان اینکه کربلا مسیر عاشقی است، گفت: خدا در سوره مبارکه حج آیه 40 می‌فرماید: وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيز، کسی مورد نصرت خدا قرار می گیرد که خدا را یاری کند اما خدا نیازی به یاری ما ندارد، زیرا «أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ ( 156 فاطر)» اگر کسی به یاری دین خدا شتافت خدا او را در تمام مراحل زندگی یاری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) در خطبه غدیر بعد عبارت من کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلی مَوْلاهُ، می‌فرماید: اللهمَّ والِ مَنْ والاهُ و عادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْمَنْ نَصَرَهُ واخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ. اگر کسی خواست مورد دعای پیامبر(ص) قرار بگیرد باید از مکتب اهل‌بیت(ع) دفاع کند باید در مسیر ائمه اطهار(ع) حرکت کند، ازاین‌رو اگر کسی در این مسیر قرار بگیرد مورد دعای اهل‌بیت(ع) و حمایت خدا قرار می گیرد و از طرفی سختی‌های مختص به خود را دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha