جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر با خدای متعال، گفت: رفتن به مسجد و خواندن قرآن و زیارات ائمه اطهار(ع) را به زمانی خاص و در مواقع مشکلات و گرفتاری ها اختصاص ندهیم، این کار را به صورت پیوسته و با تلاش و تعهد انجام دهیم که آثار و نتایج آن در زندگی روزمره نمایان خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن  مهدوی، شب گذشته در هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان، گفت: از مهم ترین مشکلات پیش روی انسان ها انجام عمل صالح به صورت موقت و سپس ترک این حالت و عمل بعد از مدتی است که تنها قسمتی از حالات معنوی در اختیار ما نیست و ما بقی آن به اراده و پشتکار شخص بستگی دارد .

وی بیان کرد: رفتن به مسجد و خواندن قرآن و زیارات ائمه اطهار(ع) را به زمانی خاص و در مواقع مشکلات و گرفتاری ها اختصاص ندهیم، این کار را به صورت پیوسته و با تلاش و تعهد انجام دهیم که آثار و نتایج آن در زندگی روزمره نمایان خواهد شد .

عضو خبرگان رهبری با اشاره به عالم بودن و غافل بودن، عنوان کرد: عالم بودن به دو زیر مجموعه تذکر و غفلت تقسیم خواهد شد، عالم یعنی کسی که مطلبی را می داند که در این صورت تعهد و تذکر به همراه خواهد داشت و در مقابل آن شخصی که غافل است از ندانسته های خویش تذکری به دنبال نخواهد داشت .

آیت الله مهدوی با تاکید بر استمرار به عنوان مهم ترین عامل کسب حالات معنوی، تصریح کرد: وقتی در دوره ای از زندگی حالات معنوی کسب کردیم یک از راه های حفظ این حالت استمرار بخشیدن به آن است در غیر این صورت غفلت ما را در بر خواهد گرفت.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: مسیحیان در هفته یک بار به کلیسا می روند و مشغول راز و نیاز می شوند، ولی این نوع از ارتباط اثر مثبت و مفیدی در روح و جان آنان نخواهد داشت، چراکه استمرار بر قرار نمی شود .

وی در ادامه افزود: خواندن نماز های پنج گانه در دین اسلام همانند شستشوی جسم در یک رود جاری و به طور مستمر است، همانطور که آن  رود جاری جسم را شستشو می دهد خواندن نماز های پنج گانه به طور مستمر شستشوی روح را در بر دارد.

آیت الله مهدوی با تاکید بر عبادت به صورت پیوسته، اظهار کرد: خانم ها در زمانی که مکلف به خواندن نماز نیستند نیز وضو بگیرند و در حالت عبادت و راز و نیاز با خدای خود بر سر سجاده بنشینند چراکه ارتباط با خدا در هیچ حالتی نباید قطع شود .

وی عنوان کرد: در قرآن کریم ذکر و یاد خداوند مستحب بیان شده عمل مستحب یعنی آن که انجام و اجرای آن بهتر از ترک آن است، لذا یاد خداوند باید در ثانیه ثانیه های زندگی انسان جاری و مستمر باشد .

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در یکی از جلسات سخنرانی به محض بردن نام حضرت زهرا (ع) اشک بر گونه های مردی ظاهر شد، از آن مرد پرسیدند این جلسه، جلسه روضه خوانی نیست، پاسخ داد مصیبت زهرا(س) دائما در تمام شرایط تکرار می شود ، لذا در چنین اشخاصی روح همیشه زنده است .

وی با اشاره به آیات و روایات تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرمایند: ما قول را پی در پی و آیه به آیه برای انسان ها نازل کردیم و دائما متذکر هستیم و هیچ گاه قطع نخواهد شد چرا که تذکر دائمی باعث نفوذ آن عمل در روج و جان ما خواهد شد و غفلت را از ما دور خواهد کرد .

استاد حوزه  علمیه اصفهان بیان کرد: یکی از اسرار دوام، عادت است  پس برای آن که روح و جان ما به انجام عملی همانند عمل صالح عادت کند باید به دفعات آن را در زندگی خود تکرار کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha