پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رسم حسینی

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از اجرای طرح «رسم حسینی» در ۳۰۰ مدرسه استان با حضور مبلغان حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مجتبی مختاری با اعلام این خبر، تصریح کرد: با توجه به اولویت و نیاز برنامه های تربیتی و معرفتی در حوزه نوجوانان یکی از سیاست‎های اصلی این موسسه، برنامه‎ریزی در این حوزه است که با همکاری طلاب و مبلغان انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا با توجه به نقش موثر مربیان در حوزه مسائل تربیتی نوجوانان و با هدف تبیین نیازمندی‌های فکری و عملیاتی، دوره تربیت مربی نوجوان و جوان در تابستان امسال برگزار شد.

مختاری با اشاره به اجرای طرح« رسم حسینی» در دهه اول محرم تاکید کرد: با توجه به خلاء موجود در حوزه تبلیغ  معارف دینی نوجوانان که متاسفانه برای هیچکدام از دستگاه‎های دولتی و غیردولتی تعریف شده نیست، موسسه جوانان آستان قدس رضوی با همراهی چند گروه جهادی فعال در این زمینه به اجرای این طرح اقدام کرده است.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری دوره‏های تربیت مربی در حوزه نوجوان و جوان در تابستان امسال افزود: 120 نفر از پذیرفته‎شدگان این دوره به همراه 70 مبلغ دیگر در قالب گروه‎های جهادی با عنوان طرح «رسم حسینی» به 300 مدرسه استان اعزام شده و در کلاس‎های درس دانش‌آموزان به تشریح قیام اباعبدالله الحسین(ع) و چرایی اشتیاق یاران حضرت سیدالشهداء(ع) برای شهادت در این راه می‌پردازند.

مختاری در پایان گفت: در این طرح یک مسابقه به نام «قدر خودت را بدان» در 21 هزار نسخه طراحی و چاپ شده است که در پایان به برگزیدگان این مسابقه به قید قرعه، کمک هزینه سفر به کربلای معلی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha