پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که محورهای وحدت آفرین در مراسم اربعین حسینی باید پررنگ شود، افزود: باید از این فرصت استفاده کرد و بهترین بهره‌ها را برد، در همین راستا ضمن پیروی از منویات مقام معظم رهبری، نباید کاری انجام دهیم که اساس این جریان زیر سؤال برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار با معاون فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری، در مدیریت حوزه استان قزوین، ضمن قدردانی از تلاشهای ارزشمند این معاونت، به موضوع اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ماجرای اربعین حسینی به موقع به فریاد امت اسلام رسید و این نشان از هنرنمایی امام (ع) به اذن الهی است و از هیچ کسی دیگر بر نمی‌آید.

وی با تاکید بر این که محورهای وحدت آفرین در مراسم اربعین حسینی باید پررنگ شود، افزود: باید از این فرصت استفاده کرد و بهترین بهره‌ها را برد، در همین راستا ضمن پیروی از منویات مقام معظم رهبری در این باره، نباید کاری انجام دهیم که اساس این جریان زیر سؤال برود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی عظیم ترین همایش مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و بزرگترین فرصت برای شناساندن جلوه های رحمانی اسلام و همچنین مظلومیت شیعه و امام حسین(ع) و اسلام به دنیا است از این رو باید همه دستگاه های متولی این همایش عظیم جهان اسلام نسبت به تسهیل سفر زائرین اربعین حسینی برنامه ریزی جامع تر و دقیق تری انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ است.

وی افزود: در هیچ جای دنیا چنین تجمعی برای ابراز عشق همراه با ادب، عرفان و اخلاق و تنها برای ابراز وفاداری به فداکارانی چون حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش که از همه وجود خود برای عزت و سرافرازی جامعه بشریت مایه گذاشتند، سابقه نداشته است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه با هدایت مقام معظم رهبری و الگو پذیری از شعار «هیهات من الذله» حضرت سیدالشهداء (ع) در خط مقدم مبارزه و مواجهه با جریان های ظالم و استکباری جهان قرار دارد.

وی از اعزام 350 نفر از طلاب و 50 نفر از مبلغین به پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: امسال با بعثه مقام معظم رهبری حضور مبلغین و روحانیون در موکب های مسیر های پیاده روی اربعین حسینی هماهنگی هایی انجام شده است. همچنین  تیم رسانه ای و فرهنگی حوزه قزوین در این مراسم معنوی حضوری فعال خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha