جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آژانس «گواهینامه رسمی» محصولات حلال در ترکیه راه اندازی می شود

حوزه/دولت ترکیه با ارائه یک پیش نویس قانونی به مجلس این کشور، قصد ایجاد یک آژانس ارائه «گواهینامه رسمی» برای محصولات حلال در این کشور را دارد تا ترکیه نیز بتواند سهمی از تجارت حلال ۳.۹ تریلیون دلاری در دنیا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، دولت ترکیه روز گذشته با ارائه پیش نویس قانونی به مجلس این کشور، قصد ایجاد یک آژانس ارائه «گواهینامه رسمی» برای محصولات حلال دارد.

این آژانس اقتدار مطلق برای صدور گواهینامه و مجوز رسمی برای محصولات حلال در ترکیه خواهد بود. همچنین قرار است دفاتر و شعبه هایی در خارج از این کشور نیز داشته باشد. این نهاد بین المللی همچنین موسسات ترکی و غیرترکی را که گواهینامه حلال صدور می کنند معتبر خواهد شناخت.

آژانس مربوطه قرار است 50 کارمند داشته باشد و زیرشاخه ای از وزارت اقتصاد در کشور ترکیه به حساب خواهد آمد. این سازمان همچنین نماینده ترکیه در رابطه با محصولات حلال در عرصه بین المللی خواهد بود و عضویت این کشور را هم در اتحادیههای اعتباربخشی و گواهینامه دهی محلی و هم بین المللی به دست خواهد آورد.

آژانس های اعتباربخشی حلال در جهان استانداردهای مربوط به حلال بودن و اسلامی بودن محصولات را براساس قوانین دین اسلام در کشورها و سرزمین های حلال تایید کرده و به این محصولات مجوز حلال عطا می کنند. هدف از تشکیل این نهادها همچنین حمایت از مشتریان رو به افزایش محصولات حلال در سرتاسر دنیا و تصحیل تجارت و مبادلات حلال در سطح بین المللی می باشد.

گفتنی است تجارت محصولات و خدمات اسلامی و حلال در سطح بین المللی  هم اکنون ارزشی به میزان 3.9 تریلییون دارد و ترکیه نیز قصد دارد سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha