سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نمازخانه ای به دانشجویان مسلمان در دانشگاهی در سائولوپائولو داده شد

حوزه/ دانشجویان انجمن اسلامی درکالج کنترا کوستا در سائوپائولو با تلاش و پیگیری فراوان از این پس یک اتاق گفتمان میان ادیانی خواهند داشت و می توانند نمازهایشان را در سکوت و آرامش در این مکان اقامه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از cccadvocate، دانشجویان اتحاد دانشجویی مسلمان درکالج کنترا کوستا در سائوپائولو واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا با تلاش و پیگیری فراوان از این پس  یک نمازخانه به عنوان اتاق گفتمان میان ادیانی خواهند داشت.

این نمازخانه که در بالکون طبقه دوم ساختمان هنرهای کاربردی این دانشگاه آمریکایی واقع شده به هر گونه گفتمان مذهبی و معنوی اختصاص دارد و مسلمانان می توانند از آن به عنوان نمازخانه بهره مند شوند و در سکوت و آرامش به نماز و مناجات مشغول گردند.

این بالکن یک فضای باز با دیوارهای پنجرهای شیشه ای دارد. دانشجویان قصد دارند از طریق نصب پرده فضای خصوصی و بهتری برای عبادت ایجاد کنند.

ویکی فرگسون مدیر خدمات دانشجویی این دانشگاه گفت: دانشجویان انجمن اسلامی به ما گفتند که آن ها مکانی برای فعالیت های دینی و مذهبی به ویژه نمازخواندن ندارند. مکانی که در محوطه دانشگاه واقع شده باشد و آنها بتوانند در آن در وقت اضافی بین کلاسها در آنجا نماز بخوانند. مسلمانان این پیشنهاد را نه تنها برای خودشان، بلکه برای پیروان تمامی ادیان ارائه دادند.

وی افزود: من نیز این پیشنهاد را که ترم سال گذشته داده شده بود به شورای بررسی ارائه دادم که اکنون به آن رسیدگی شده است.

ریاح الماری رئیس انجمن اسلامی در این باره گفت: زمانی که درخواست از سوی شورا پذیرفته شد مشکل شماره دوم پیدا کردن یک کلاس برای این منظور بود، اما بالاخره تلاش های نتیجه داد.

الماری افزود: ما در گذشته هیچ وقت یک نمازخانه نداشته ایم. هرچند این مکان هنوز زیاد بزرگ نیست. و گنجایش کافی برای تمامی دانشجویان مسلمان را ندارد. ما می توانیم به راحتی 10 نفر را در اینجا جمع کنیم اما جمعیت های 50 نفری بامشکل مواجه خواهند شد.

الماری درباره وضعیت نمازخواندن در محوطه دانشگاه نیز می گوید: من 2 سال در این دانشگاه تحصیل کردم و اقامه نماز یکی از مشکلات اصلی ماست. من قبلا همیشه برای نماز خواندن مجبور بودم به عقب کتابخانه و پشت قفسه های کتاب بروم و بقیه دانشجویان مسلمان نیز مشکلات مشابهی داشتند. به همین جهت تصمیم گرفتم اقدامی در این زمینه انجام دهم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha