شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه/ حجت الاسلام افشار تصریح کرد: امام حسین(ع) هرگز درباره حق و دین خدا با دشمنان مذاکره نکرد و حاضر نشد در مقابل دشمن کوچکترین نرمشی داشته باشد و این سیره امام(ع) در عرصه مدیریتی کشور، باید الگوی مدیران نظامی اسلامی در مواجه به جبهه استکبار جهانی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، عصر امروز در جمع روحانیون و مبلغین شهرستان اقبالیه که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع)، گفت: مسلمانی واقعی چیزی جز آزادگی، داشتن شهامت و شجاعت و پایبندی به ارزش‌های انسانی و اخلاقی نیست.

وی افزود: واقعه عاشورا یک رویداد سیاسی-مذهبی است که در بردارنده تمامی اصول بشردوستانه و انسانی است، به طوری که امام حسین‌(ع) در روز عاشورا به دنیا نشان داد انسان و انسانیت در صدر امور قرار دارد.

مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین استان قزوین ادامه داد: نمی‌توان ذهن مردم را با خرافات پر کرد؛ جامعه به یک آگاهی نسبی رسیده و مطرح کردن روایات دروغین می‌تواند حتی به هویت اسلامی ما آسیب بزند و مردم را از این جهت برنجاند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای بیدار شدن مردم از خواب غفلت، علیه تزویر و ریا در حکومت ظالم یزید قیام کرد و نشان داد مردم و انسانیت بسیار مهمتر هستند.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: : در مورد واقعه عاشورا چگونه شمشیر خوردن کمتر مهم است، بلکه پیام سیاسی عاشورا؛ اصلاح‌گری و مقابله و مبارزه با جباران زمان و آزادی‌خواهی و عدالت جویی است که مهم است.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین بیان داشت: امام حسین(ع) هرگز درباره حق و دین خدا با دشمنان مذاکره نکرد و حاضر نشد در مقابل دشمن کوچکترین نرمشی داشته باشد و این سیره امام(ع) در عرصه مدیریتی کشور باید الگوی مدیران نظامی اسلامی در مواجه به جبهه استکبار جهانی باشد.

مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین استان قزوین اظهار کرد: هدف از قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورایی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بود و این فریضه باید به خوبی در جامعه اجرایی شود.

حجت الاسلام  افشار تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) نه تنها خود با آگاهی کامل پای در میدان گذاشت، بلکه کسانی را به یاری می‌طلبید و یا آنها را می پذیرفت که هدفی جز خداوند نداشته و با آگاهی پای در رکاب مولای خویش گذاشته باشند.

وی در پایان با بیان این که ارزش ها و آرمان های والای نهضت حسینی(ع) باید بیش از پیش برای جوانان و نوجوانان ایران اسلامی تشریح شود، گفت: اگر خانواده ها محب اهل بیت عصمت و طهارت باشند، جامعه هم حسینی و محب اهل بیت(ع) میشود و آشنایی قلبی با این مهم موجب می شود افراد کمتر در جامعه به فساد، خیانت و منکرات مبادرت کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha