سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی بر ارتباط حسنه جمهوری اسلامی با کشورهای اسلامی و حفظ این ارتباط تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، بابیان این که تلاش های مسئولین حج نتیجه داد و حج برگزارشده، گفتند: متاسفانه بعضی به دنبال تعطیلی حج بودند و اگر این اتفاق می افتاد، دیگر شاهد برگزاری حج نبودیم و یا با سختی بیشتر روبرو می شد.

این مرجع تقلید بابیان اینکه جمهوری اسلامی  لازم است روابط خودش با کشورهای اسلامی حفظ کند، افزودند: یکی از این کشورها مصر است، چون  مصر کشوری است که مراکز علمی مهمی در آن واقع شده و ازجمله حضور دانشگاه الازهر است و در این روابط ها نباید به هیاهوها توجه کرد.

معظم له بیان داشتند: کشور دوم  عربستان و دو شهر مهم مکه و مدینه است. هزاران مهمان در این دو شهر داریم و باید تا جایی که ممکن است، روابط را حسنه کنیم و نباید کاری کردکه روابط تیره شود.

 ایشان بابیان این که رابطه میزبان با میهمان لازم است حفظ شود تا شاهد برگزاری عمره شویم، افزودند: حضرت علی(ع) فرمودند« نباید حج تعطیل شود» و حتی معصومین(ع) « همه تلاش شان بر این بوده با پای پیاده به حج برود» و این اهمیت حج است.

40/31

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha