جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

حوزه/ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت گفت: لازم است درحوزه حج بامسئولین عربستان به توافق پایدار رسید تا بتوان عمره را هم پایه ریزی کرد و این امر منوط به تفاهم نامه در امور سیاسی و دیگر امور است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار سرپرست حجاج ایرانی با حضرت آیت الله سبحانی، با بیان اینکه حج امسال با دعای خیر همه بزرگان با موفقیت به پایان رسید  گفت: حج امسال برکاتی مانند عزت حجاج اسلامی و ایرانی را به همراه داشته است و حتی این مسئله از خواسته های همه مردم بوده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج افزود: معنویت برکت دوم حج امسال بوده و همه راضی بوده اند چون بیشتر اوقات مردم درحرم و مسجد الاحرام، مشغول  دعا و مناجات بوده و این نشان از اهمیت حج در بین مردم است.

وی عنوان کرد: برکت سوم برگزاری ادعیه مانند کمیل است  که خود همین مسئله باعث شور حال خاصی دربین  مردم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه 15 هزارنفر از اهل سنت ایران درحج امسال حاضر بودندو همه از تلاش های جهت برگزاری راضی بودند و تلاش هم  براین بود درخدمت نظام باشند، افزود: همین همراهی بانظام خود برکتی دیگراست.

نماینده ولی فقیه درامور حج افزود: برگزاری مراسم روزعرفه، برائت از مشرکین و دیگر مراسم ها هم از دیگر برکات حج امسال  بوده است

وی با تاکیدب ر اینکه درارتباط دیپلماسی باسایر کشورهای اسلامی مانند ترکیه، فلسطین و افغانستان و دیدار با وزیر حج عربستان هم توانستیم به  موفقیت هایی برسیم، اظهار داشت: حضور300 نخبه، نظر سنجی  از زائرین در مورد وضعیت حج از دیگر آثار مفید حج امسال بوده است.

 حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرگفت: لازم است درحوزه حج بامسئولین عربستان به توافق پایدار رسید تا بتوان عمره را هم پایه ریزی کرد و این امر منوط به  تفاهم نامه در امور سیاسی و دیگر امور است.

وی ادامه داد:  البته این مسئله با وزیر حج عربستان درمیان گذاشته شده  و اگراین تفاهم نامه اجرایی شود، قطعا برای عمره هم فکر خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه درامور حج افزود: ازدیگر برکات حج امسال،  شناسایی 30 آسیب بود و برای رفع این مسئله، کمیته های تشکیل شده است تا بتوان از مسائل پیش آمده گذشته فاصله گرفت تا آن حادثه ها هم پیش نیاید.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha