جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام افشار

مسئول کارگروه یاوران معنوی استان قزوین گفت: همیشه نفع انجام کارهای خیر به آحاد مردم رسیده، چرا که در اسلام اصل اساسی داشتن روحیه تعاون و همکاری است و خداوند متعال کمک کردن و سبقت گرفتن درکارهای خیر و نیک را مورد تاکید قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، صبح امروز در مراسم سوگواری که در مسجد امام حسین(ع)  شهرستان اقبالیه برگزارشد، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام سجاد (ع)، به ابعاد شخصیتی و اخلاقی این امام بزرگوار پرداخت و گفت: مضمون  اغلب دعاهای امام سجاد(ع) بیان حقوق افراد جامعه نسبت به یکدیگر و نیز تکالیف آنها نسبت به خداوند است و امام از این طریق توانستند جامعه اسلامی را از شرایط سخت تحمیل شده بر آن به سلامت عبور داده و بستری را مهیا کنند تا امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بتوانند در راستای تبیین مبانی اسلام راستین که همان تشیع است، گام‌های بلندی بردارند.

مسئول کارگروه یاوران معنوی استان قزوین افزود: خطبه‌ای که ایشان در کوفه و به خصوص در شام ایراد کردند، نشان می‌دهد که سعی در جلوگیری از تحقق هدف بنی‌امیه که منزوی ساختن خاندان پیامبر اکرم(ص) بود، داشتند.

وی ادامه داد: نتیجه تفکر و فعالیت‌های امام سجاد(ع) خود را در زمان امام باقر(ع) و امام صادق (ع) نشان داد که علی‌رغم خفقان حاکم بر جامعه، گرایش و اقبال عمومی نسبت به اهل‌بیت(ع) به وجود آمد و این دو امام بزرگوار جلسات درس و بحث برگزار می‌کردند.

حجت الاسلام افشار در ادامه افزود: خوشبختانه مشارکت افراد خیر و نیکوکار در عرصه های مختلف از جمله ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه، بیمارستان و کمک به بیماران نیازمند بسیار قابل توجه است و توصیه های دینی هم ما را به سبقت گرفتن در کار خیر دعوت می کند که انگیزه مشارکت در این کار را بیشتر می کند.

وی اظهار کرد: جاده خیرخواهی در کشور آن قدر وسیع و بزرگ است که به هر میزان افراد خیر وارد کار شوند باز هم ظرفیت داریم و خوشبختانه در استان قزوین هم هر روز شاهد حضور افراد بیشتری برای کارهای عام المنفعه هستیم.

مسئول کارگروه یاوران معنوی استان قزوین بیان داشت: فرهنگ کار خیر و امور خیریه در جامعه ما قدمتی دیرینه دارد و گرایش به کمک کردن و یاری رساندن به دیگران یکی از جنبه‌های بالندگی شخصیت انسان و رشد جنبه‌های معنوی و روحی اوست.

حجت الاسلام افشار در پایان گفت: اسلام دین محبت و رأفت و دین مهربانی و بخشش است و همان‌گونه که در مورد احکام و واجبات کوتاه نمی‌آید و مومنان را به پایبندی به احکام و موازین شرعی ترغیب می‌کند در مورد اعمال خیر، گذشت، فداکاری و  انفاق دست انسان‌ها را باز گذاشته تا ببخشند و بخشیده شوند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha