شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام سجاد علیه‌السلام

حوزه/ امام سجاد(ع) برای تبلیغ دین تلاش فراوان و سختی های زیادی را تحمل کردند و رسالت های بعد از قیام عاشورا بر عهده داشتند، ازجمله مهمترین رسالت های امام سجاد(ع) بعد ازحادثه عاشورا تبیین قیام بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صادقی واعظ در مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) که با حضور  آیت الله العظمی مکارم شیرازی و امت عزادار در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزارشد با بیان اینکه امام سجاد(ع) برای تبلیغ دین تلاش فراوان و سختی های زیادی را تحمل کردند و رسالت های بعد از قیام عاشورا بر عهده داشتند، گفت: ازجمله مهمترین رسالت های امام سجاد(ع) بعد ازحادثه عاشورا  تبیین قیام بود.

سخنران این مراسم عنوان کرد: امام چهارم شیعیان(ع) برای احیاء نام اهل بیت(ع) و ازبین بردن فتنه های معاویه درلعن به جدش امیرالمؤمنین(ع) تلاش زیادی انجام داده است و اگر این تلاش ها نبود الان نامی از اسلام هم  نبود.

وی با بیان اینکه در روایتی حضرت امام سجاد(ع) فرمودند« شرط قبولی اعمال پذیرش ولایت و محبت عملی و قلبی است»؛  گفت: بنابراین کسی که ولایت را قبول نداشته باشد عمل او پذیرفته نخواهدشد.

 حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: درشام وقتی امام سجاد(ع) به منبر رفت فرمودند« من پسرکسی ام که سرش را از قفا جدا کردند، من پسر کسی هستم که سرش را بین دو نهرآب کشتند، من پسرکسی هستم که بعد ازشهادت با نعل تازه اسب بربدنش تاختند».

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha