پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تحولات عراق

حوزه/ بر اساس آخرین اخبار فرودگاه و چاه های نفت منطقه کرکوک آزاد شده و ارتش عراق در ۱۵ کیلومتری چاه های نفت باباحسن در منطقه "دبس" مستقر است که در ساعات آینده آزاد خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ضمن عرض خداقوت خواهشمند است خبر و گزارش ذیل در موضوع تحولات استان های کردنشین عراق مورد توجه "ویژه" قرار گیرد.

 بر اساس مصوبه مجلس عراق مبنی بر اینکه ارتش این کشور باید در اسرع وقت کنترل کامل شهر کرکوک شامل پادگان ها، چاه های نفت و فرودگاه این شهر را در دست گیرد، ارتش عراق با همکاری و پشتیبانی پلیس اتحادیه و حشد الشعبی دیشب از سه محور جنوبی و غربی (یک محور جنوب و دو محور غرب) به سمت این شهر حرکت نموده و در حال حاضر شهر کرکوک در محاصره کامل ارتش می باشد.

 فرودگاه و چاه های نفت منطقه آزاد شده و ارتش عراق در 15 کیلومتری چاه های نفت باباحسن در منطقه "دبس"  مستقر است که در ساعات آینده آزاد خواهد شد.

 استاندار معزول کرکوک که عامل اختلاف بین دولت و ارتش عراق بود و مدیریت عملیات روانی منطقه را به عهده داشت، دیشب از کرکوک به منطقه نامعلومی گریخت.

* سرپیچی نیروهای پیشمرگه از بارزانی

 اختلافات احزاب و گروه های کردی عراق افزایش یافته و خبرها حاکی است که "نیروهای پیش مرگ" در بعضی از مناطق از دستورات سیستم بارزانی سرپیچی نموده و با ارتش عراق در حال همکاری هستند، به نحوی که در فرودگاه کرکوک هم ارتش عراق و هم "نیروهای پیش مرگ" مستقر می باشند.

 این در حالی است که به خاطر بی تدبیری و محاسبات غلط و دیدن سراب استقلال و مشاوره های سراسر اشتباه مستشاران رژیم صهیونیستی، بارزانی باعث به زحمت افتادن مردم شمال عراق شده  و ناامنی ها و اختلافات در این منطقه به گونه ای می باشد که مدیریت شهرها نیز از دست سیستم بارزانی خارج شده است.

قابل ذکر است مناطقی که دیشب آزاد شد، جزء مناطقی است که در زمان حضور داعش سیستم بارزانی با سوء استفاده این مناطق را اشغال نمودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha