پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاهی در پورتلند نمازخانه جدیدی برای دانشجویان تاسیس می‌کند

حوزه/ نمازخانه جدیدی که قرار است در دانشگاه جنوبی ایالت مین در شهر پورتلند آمریکا تاسیس شود، بخشی از پروژه ۱۰۰ هزار دلاری است و تمامی دانشجویان اجازه استفاده از آن را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از pressherald، دانشگاه جنوبی ایالت مین در شهر پورتلند آمریکا یک نمازخانه جدید برای دانشجویان مسلمان و دیگر دانشجویانی که قصد عبادت و نماز خواندن را داشته باشند، تاسیس می‌کند.

این اتاق بخشی از پروژه 100 هزار دلاری است که دارای دستشویی و وضوخانه برای دانشجویان مسلمان نیز می‌باشد. این نمازخانه برای پیروان تمام مذاهب باز بوده و تنها دانشجویان دانشگاه در پورتلند اجازه استفاده از آن را خواهند داشت.

این نمازخانه که در مکان سابق دفترهای مدیریت دانشجویی قرار می‌گیرد، جایگزینی برای اتاق نماز موقتی خواهد بود.

راندی موندور رئیس دانشجویان گفت: اتاق نماز موقتی تامین کننده نیازهای دانشجویان به ویژه دانشجویانی که در ساعت‌های پایانی روز در دانشگاه حضور دارند نبود؛ چرا که در ساعت 4:30 تعطیل می‌شد و هنگام غروب خورشید و برای اقامه نمازهای مغرب و عشاء درهای آن بسته بود و محدودیت‌های زیادی داشت.

گفتنی است اتاق جدید ظرفیت نماز خواندن همزمان تنها 4-5 دانشجو را دارد و چند صندلی و جانماز در آن قرار گرفته است. این نمازخانه در پاسخ به خواسته‌های پی در پی دانشجویان تاسیس شد.

مونا عدن مدیر سنای دانشجویان گفت: شعارهای ضداسلامی ارتباطی با ایجاد این نمازخانه نداشته و درخواست‌های دانشجویان مسلمان برای داشتن مکانی به منظور اقامه نماز کاملا معقول است. نمازخانه جدید قرار است مفروش شود، اما اثاثیه زیادی در اینجا قرار نمی گیرد زیرا از نظر مسلمانان نمازخانه باید خلوص و سادگی خودش را حفظ کند.

وی افزود: بر خلاف نمازخانه قبلی، اتاق جدید 24 ساعته باز خواهد بود و نیازی به کلید ندارد. دانشجویان غیرمسلمان نیز صرف نظر از اعتقادات دینی‌شان می‌توانند در این نمازخانه عبادت کنند. البته بایستی به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و با سر و صدا مانع از نیایش دیگران نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha