جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدمات رسانی حوزه مهران به زائران اربعین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) مهران با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی، از برنامه ریزی و آمادگی لازم برای میزبانی از طلاب و روحانیون زائر خبر داد.

حجت‌الاسلام علی گوهری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی افتخار است، اظهار کرد: یکی از توصیه های مهم بزرگان دینی ما در زمینه برگزاری پیاده روی اربعین است که با گذری بر تاریخ می بینیم که علمای گذشته ما هم در دوران های مختلف و حتی اوج خفقان  حکومت دولت های ظالم بر  این امر اهتمام داشته اند.

وی ادامه داد: امروزهم این مهم هرسال پرشور تر از سال گذشته برگزار می شود و دراین بین روحانیون و طلاب که در هر عرصه ای پیشتاز هستند، در این حرکت جهانی هم حضور فعال دارند.

لزوم خدمت رسانی مطلوب به زائران

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران، با اشاره به موقعیت مرزی شهرستان مهران، تصریح کرد: مهران به عنوان شهر مرزی هرساله شاهد حضور زائران حسینی از اقشار مختلف و به خصوص روحانیون می باشد، که این مهم نیازمند برنامه ریزی برای خدمات رسانی مطلوب به ویژه در بحث اسکان مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین(ع) می باشد.

حجت الاسلام گوهری با اشاره به خدمات رسانی حوزه مهران به طلاب و روحانیون زائر اربعین، افزود: مدرسه علمیه ولی عصر(عج) مهران در دروازه ورود زائران ایرانی به عتبات عالیات و همچنین زائران عراقی به ایران اسلامی  قرار دارد و در ایام اربعین که خیل زائران برای زیارت و پیاده روی به عتبات اعزام می شوند، در بخش های مختلف اسکان، تغذیه (صبحانه، ناهار و شام) و ارائه خدمات پارکینگ خودرو اقداماتی را در راستای ایجاد تسهیلات سفر برای زوار در نظرگرفته است.

حجت الاسلام گوهری مدیر حوزه علمیه مهران

آمادگی اسکان 10 هزار زائر طلبه

وی با بیان اینکه بنا به روال سنوات گذشته حوزه علمیه مهران برنامه ریزی لازم برای خدمت رسانی به زائران اربعین را انجام و در دستور کار دارد، افزود: زمینه اسکان 10 هزار نفر از طلاب و روحانیون و خانواده های آنان به صورت مجزا برای آقایان و بانوان در مهران فراهم شده است.

ارائه خدمات پارکینگ خودرو به زائران

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران به اختصاص مکانی به عنوان پارکینگ خودروهای زائران حوزوی اربعین اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، خدمات پارکینگ خودرو به زائران حسینی ارائه می شود.

حجت الاسلام گوهری ادامه داد: موکب حضرت ولی‌عصر (عج) حوزه علمیه مهران نیز با در نظر گرفتن امکانات لازم برای طلاب و روحانیون زائر، آماده خدمت رسانی به زائران حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و توان روحانیون برای برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی و اجرای برنامه های فرهنگی در سایر موکب ها نیز در برنامه لحاظ شده است.

ضرورت احداث مهمانسرا در مهران ویژه حوزویان

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران در پایان خواستار حمایت و توجه بیش از پیش مسئولین حوزه به این مدرسه شد و گفت: ما در طول سال شاهد حضور زوار برای عزیمت به کشور عراق هستیم که وجود یک مهمانسرا برای روحانیون و خانواده های آنان مانند سایر نهاد ها که اقدام به این امر مهم در شهرستان مهران کرده اند، ضرورت دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha