چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این که امروز خانواده به شدت مورد هجمه های فرهنگی است، خواستار تشکیل هسته های مشاوره خانواده در دفاتر ائمه جمعه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، پیش ازظهر امروز در همایش مبانی تحکیم خانوده در خرم آباد، گفت: در دین مبین اسلام هیچ بنایی ارزشمندتر از خانوده بنا نشده است و لذا حفظ و صیانت از کارکردهای این بنای ارزشمند واجب و ضروری است .

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از احکام دین مبین اسلام مربوط به حفظ و تحکیم بنیان خانواده است، خاطر نشان کرد: اولین و اساسی ترین کارکرد ازدواج هدایت غریزه جنسی در مسیر مشروع است که از طریق پیوند مبارک ازدواج صورت می گیرد که باید به موقع و آگاهانه پیوند مبارک ازدواج صورت گیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اسلام نسبت به سرکوب و آزادی مطلق غریزه جنسی هشدار داده است، ادامه داد: اسلام رها سازی و سرکوب را توصیه نمی کند بلکه گفته است ازدواج تنها راه اساسی کنترل و اشباع غریزه جنسی است .

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه تامین آرامش روحی و روانی دومین کارکرد تشکیل خانوده و ازدواج است، گفت: باید با رعایت اصول و آموزه های دین مبین اسلام و رعایت فرهنگ قرآنی این آرامش روحی و روانی را در خانوده جاری نماییم .

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز خانواده به شدت مورد هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب قرار گرفته است، بیان داشت: امروز دشمنان با بکارگیری انواع نقشه های شوم به دنبال تضعیف اعتقادات دینی و ارزشی در خانوده ها هستند که در این زمینه نیازمند اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و حاکمیت ارزش های دینی در جامعه هستیم .

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه انفجار اطلاعات، حضور اینترنت در زندگی، توسعه فضای مجازی و ...، زندگی اسلامی ایرانی را دستخوش تغییر نموده است خاطر نشان کرد: امروز با گسترش آسیب های اجتماعی و تبعات آن متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق، کاهش ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج و کمرنگ شدن آموزه های اسلامی در خانوده و جامعه هستیم که در این زمینه باید ائمه جمعه و مبلغان دینی بصیرت افزایی لازم را انجام دهند .

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه مبلغان و ائمه جمعه باید با فرهنگ سازی نسبت به امر ازدواج آسان و به موقع در جامعه جوانان را به سمت ازدواج و تشکیل خانوده هدایت نمایند گفت: باید تشکیل خانوده و پیوند مقدس ازدواج اولویت اساسی جوانان باشد که در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه ایجاد هسته های مشاوره خانواده در دفاتر ائمه جمعه و در دیگر نهادها راهکاری موثر برای پیشبرد اهداف تحکیم خانوده است، خاطر نشان کرد: ائمه جمعه آسیب های خانوده را در شهرها و مناطق از طریق این دفاتر شناسایی کنند و راه ها و اصول برخورد با این آسیب ها را نیز پیدا نمایند .

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در پایان گفت: ائمه جمعه موضوع خانوده و بیان ارزش های دینی و قرآنی پیرامون این مبحث را در تریبون نماز جمعه بیان کنند و آثار و برکات تشکیل خانوده را تشریح و تبیین کنند.

انتهای پیام 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha