پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه سوم محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: تمام عالم برای امام حسین(ع) و واقعه کربلا خون گریه می کند و شهدای کربلا در صدر شهدای جهان قرار دارند و مصیبت و گریه و نوحه برای آنها اجر و ثواب فراوان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در همدان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه سوم محرم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر، اظهار داشت: تعظیم شعائر باید ازسوی همه مردم در جامعه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: این که به امام حسین(ع) سید الشهدا می گویند فقط تشریفات نیست و از ابتدای خلقت تا انقضای آفرینش شهیدی چون امام حسین(ع) نداریم و در میان پیامبران کسانی بودند که با اذیت و آزار فروان به شهادت رسیدند، ولی باز هم مقامی پایین تر از امام حسین(ع) دارند.

این کارشناس مذهبی افزود: تمام عالم برای امام حسین(ع) و واقعه کربلا خون گریه می کند و شهدای کربلا در صدر شهدای جهان قرار دارند و مصیبت و گریه و نوحه برای آنها اجر و ثواب فراوان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی ادامه داد: اسراری در شهادت وجود دارد که هر کسی یارای شنیدن آن را ندارد و بشریت نیازمند شناخت و معرفت هر چه بیشتر در زمینه امام شناسی است.

وی اضافه کرد: بعد از فصل شهادت، فصل اسارت اهل بیت(ع) شروع می شود که بیشتر برای افراد قابل درک است ولی ظرافت هایی در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی خاطرنشان کرد: صبح یازدهم محرم اسرا به سوی کوفه حرکت داده شدند و تعداد این افراد بنا بر روایت 84 نفر بود و زمان اتراق آنان روزی دو بار بود، نخست زمان طلوع و دوم زمان غروب بود و یزیدیان با بی رحمی تمام با دودمان رسول الله(ص) رفتار می کردند.

وی در پایان گفت: بعد از فصل اسارت، فصل زیارت آغاز می شود که نگرشی وسیع در نهضت عاشورا را رقم می زند و این نشان می دهد که مساله زیارت مساله ای مهم است که اهل بیت(ع) نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha