پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی قابل

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران کاملا نابخردانه بود وباید ملت آمریکا رئیس جمهور خود را به کلاس تاریخ و جغرافیا بفرستند تا ترامپ بتواند در شان یک رئیس جمهور صحبت نماید.

حجت الاسلام والمسلمین علی قابل در حاشیه اجتماع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین در پی اظهارات وقیحانه رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: رئیس جمهور آمریکا از کلمه نامناسبی در مورد خلیج فارس استفاده کرد که حاکی از کم فهمی و بی دانشی او نسبت به تاریخ است؛ چرا که نام خلیج فارس در سوابق تاریخی و اسناد بسیار زیادی وجود دارد و سخنان ایشان تغییری در آن حاصل نمی‌کند.

وی افزود:  اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و این حجم از خشم از حکومت و مردم ایران، را باید خشم «حکومت» آمریکا دانست و نه رئیس‌جمهور آمریکا؛ این روندی ا‌ست که آمریکا همواره علیه ایران داشته است؛ چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چه بعد از آنکه تا به امروز تمام تلاش خود را در تمامی ادوار تاریخ در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و این روند ادامه نیز خواهد داشت.

رئیس دفتر شورای نگهبان در قزوین ادامه داد: صحبت‌های اخیر ترامپ برای حافظه ایرانیان چیز جدیدی نیست، بلکه تنها تفاوت آن در نوع گفتار اوست وگرنه راهبرد آمریکا در زمان تمامی دولت‌های آن علیه ایران یکی بوده است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اظهارات ترامپ به مانند واکنش هیجانی کودکی‌ است که از سر خشم و ناراحتی با بکاربردن واژه جعلی برای «خلیج‌فارس» تنها می‌خواهد مردم ایران را عصبانی کند چرا که می‌داند ایرانیان بر تمامی خاک خود تعصب دارند وگرنه در تمامی نقشه‌ها، دانشگاه‌ها و اسناد خود آنها، خلیج‌فارس همیشه خلیج‌فارس بوده است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: دشمنان اسلام درک درستی از شهادت و مفاهیم آن ندارند و به خیال خام خود الگوی تکفیری را درست کرده تا جلوی جریان رو به رشد انقلاب اسلامی را بگیرد و این یک معادله پیچیده ای است که آنها هنوز به درک صحیح آن نرسیده اند.

وی اظهار کرد: با داشتن رهبری مقتدر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اسلامی تاکنون از پس تمام توطئه ها برآمده است و صحبت های سخیف آنان هیچ تاثیری بر عظم و اراده مردم نداشته ونخواهد داشت.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد:  ما جنگ طلب نبوده و از آن استقبال نخواهیم کرد، اما در صورت تهدید و یا تعرض دشمنان، محکم در برابر آن خواهیم ایستاد و از حریم کشور دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امنیت، آبادانی و آسایش کشور مرهون خون شهداست، گفت: سرافرازی امروز کشور در عرصه جهانی ناشی از ایثار شهدایی است که در عرصه دفاع مقدس و دفاع از انقلاب و نظام حضور یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha