جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نائب رئیس و دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از الزامات حفظ اقتدار نظام اسلامی و مقابله با توطئه های دشمنان را تقویت شاخص تدین و معنویت در سطح جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیانات چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار ضمن بیان مطالباتی، خواستار تشکیل هیئت های اندیشه ورز در این عرصه ها شده و به خصوص بر ضرورت تلاش در مسیر تعمیق تدین مردم و نیز تقویت روحیه انقلابی در بین اقشار گوناگون ملت از جمله نسل جوان تاکید کردند.

وی افزود: ایشان به جهت افق عمیق و اشراف کاملی که بر مسایل مهم ملی ، منطقه ای و بین المللی دارند، ضمن تشریح آسیب ها، راهکارهای بسیار مهمی را بیان فرمودند که بی شک تحقق آن ها می تواند به حل بسیاری از مشکلات و معضلات کشور بینجامد.

عضو هیئت مدیره انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم گفت: آنچه امروز به خصوص ما لازم داریم این است که به صورت عینی مشکلات و آسیب های موجود در ابعاد فرهنگی ، اقتصادی و دینی و مذهبی توسط علما و فضلای حوزه شناسایی و احصا شده و برای حل آن ها راهکارهایی متناسب با شرایط و اقتضائات روز اتخاذ گردد.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای افزایش تدین مردم، ناظر به مساله هجرت علما است چه آن که در گذشته نیز در بلاد مختلف، علما محور فعالیت های دینی و فرهنگی بوده و حضور آن ها باعث تقویت دیانت و معنویت مردم و گشوده شدن بسیاری از گره های فرهنگی و اجتماعی می شده است.

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: با وجود نیازهای جدی جامعه ما به حضور علما و روحانیون ، متاسفانه ما در مساله هجرت هنوز توفیق آن چنانی نداشته ایم که باید بکوشیم نسبت به اقتضائات موجود در رفع موانع کوشا باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری همچنین در دیدار اخیر مصادیق جنگ نرم را اشاره داشتند که بخشی از مشکل اقتصاد کشور مربوط به نواقص سبک زندگی یا مسایل سیاسی و اجتماعی است که از سوی دشمنان بر جامعه ایرانی وارد شده و طبعاً اتخاذ راهکارها در این مساله باید مقدمه مبارزه و مقابله با دشمن باشد و این که ما اولاً برنامه ها و طرح های دشمن را در عرصه های گوناگون بشناسیم و در وهله بعد به مقابله با آن ها برخیزیم.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه همچنین ابراز داشت: از سویی دیگر برای تحقق فرمایشات و منویات رهبری لازم است که دستگاه ها و نهادهای مربوطه به طور جدی وارد عمل شده و به شعار و حرف در این باره بسنده نکنند.

وی افزود: گاهی به صورت شعاری و یا در قالب برگزاری همایش ها و اجلاسیه هایی ، این مسایل مورد توجه قرار می گیرد که البته تاکنون تجربه نشان داده این همایش ها و شعارها فی نفسه تاثیر مشهودی نداشته و آن چه مورد انتظار است اقدام و عمل هوشمندانه ، به موقع و به اندازه است.

حجت الاسلام بنیادی گفت: تقویت نگاه کارشناسانه و توام با شناسایی آسیب ها و نقاط ضعف یکی از مهم ترین و کلیدی ترین راهکارهای ناظر به تعمیق تدین در بدنه جامعه است و این یک مساله اساسی است که ما بدانیم مباحث کلان مربوط به جامعه دینی باید به واسطه کارشناسان دینی رصد شده و راهکارهای آن بیان شود چه آن که این مساله در پیچ و خم کار اداری و کارمندی قرار بگیرد توفیق آن چنانی نصیب نخواهد شد.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: این که مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار بیدار و حکیم انقلاب بر لزوم تقویت دین مداری در جامعه و بین نسل جوان به موازات حفظ و تقویت روحیه انقلابی تاکید می فرمایند، نشان می دهد که امروز برای حفظ اقتدار نظام اسلامی و مقابله اثرگذار با دشمنان نیاز به تعمیق مباحث معرفتی و معنوی در سطح جامعه داریم و این که هم در مسیر ارتقای بصیرت دینی مردم گام برداریم و هم بصیرت انقلابی و سیاسی آن ها.

وی افزود: به هر صورت نظام اسلامی ما به عنوان یک شاخص جدی در مقابله استکبار و استعمار با قوت هر چه تمام ایستادگی کرده و تداوم توفیق انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی منوط به این است که ما در داخل روز به روز شاهد تقویت ارکان دینی و شاخصه های ایمانی و مذهبی باشیم که در این باره به یقین نقش حوزه های علمیه و نهاد روحانیت بسیار حساس و حیاتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha