پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ترامپ

حوزه/ ائمه جمعه شیه و سنی در واکنش به سخنان وقیحانه رئیس جمهور آمریکاه علیه ایران و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کردند که آمریکا با تاکتیک مذاکره به دنبال براندازی است و ایران هرگز زیربار مذاکره مجدد نمی رود.

خبرگزاری «حوزه» - بیرجند / ائمه جمعه شیه و سنی در واکنش به سخنان وقیحانه رئیس جمهور آمریکاه علیه ایران و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کردند که آمریکا با تاکتیک مذاکره به دنبال براندازی است و ایران هرگز زیربار مذاکره مجدد نمی رود.

آنان همچنین با اشاره به آمریکا در قضیه برجام همه تعهدات خود را زیز پا گذاشته، بر ضرورت اتکاء به ظرفیت های داخلی تاکید کردند و هجمه دشمن علیه سپاه پاسداران را ناشی از شکست توطئه ها در منطقه دانسته و تقویت انسجام و وحدت ملی را بهترین راه پاسخ به یاوه گویی های ترامپ دانستند.

آمریکا با تاکتیک مذاکره به دنبال براندازی است

حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سخنان وقیحانه رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: عصبانیت ترامپ به دلیل پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه، عراق و ... است.

وی با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، افزود: آمریکا می‌خواهد جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت عقب نشینی کند. آمریکا دوست دارد دنیا به عنوان مستکبر در اختیار او باشد اما با تلاش های ایران این اتفاق تاکنون رخ نداده و سردار سلیمانی در خط مقدم جلوگیری از اهداف آمریکایی ها بوده و طبیعی است که مورد هجوم و حمله آمریکایی و ترامپ قرار می‌گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: ما حاضر نیستیم برجام را به هر قیمتی ادامه دهیم و جنگ روانی آمریکا برای این است که شرایط سخت تری بر جمهوری اسلامی تحمیل کند و برجام های دو و سه را در دستور کار قرار دهد.

وی بیان داشت: متاسفانه در برجام برخی خطوط قرمز زیر پا گذاشته شد تا به هر نحوی برجام پیش برود و اینکه ما  به هر قیمتی برجام را امضا کردیم و ادامه می دهیم، بسیار خطرناک است و باید دولت تجدید نظر کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نشستن پای میز مذاکره با این همه بدعهدی ها به هیچ وجه عاقلانه نیست و سخنان حجت الاسلام والمسلمین روحانی نیز تاییدی بر زیاده خواهی آمریکا بود، گفت: آمریکا هیچ گاه به دنبال صلح و سازش نبوده و الان با تاکتیک مذاکره به دنبال براندازی هستند.

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر این که باید کشور را با اقتصاد مقاومتی اداره کرد و با قدرت می توان دشمن را وادار به عقب نشینی کرد، افزود: ملت ایران راه خود را که حضرت علی(ع) به حسنین(علیهم السلام) وصیت کردند و فرمودند در جمله "کونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً" ادامه خواهد داد و از این عربده کشی ها که نشانه ضعف و قدرت پوشالی است، ترسی به دل راه نمی دهد.

ملت ایران در برابر ترامپ های زمانه قاطعانه ایستاده اند/ آمریکا در حال انزوا طلبی است

مولوی سید محمد حسینی، امام جمعه اهل سنت طبس مسینا هم با اشاره به سخنان اخیر ترامپ اظهار داشت: ملت ایران همه نظرشان بر این است که ترامپ به هیچ وجه پای بند به تعهدات برجام نبوده و به قوانین سازمان بین الملل پای بند نیست.

وی افزود: ترامپ سیاست خوبی برای آمریکا اتخاذ نکرده، زیرا همه نهادهای رسمی، بین المللی، از جمله انرژی هسته ای، نهادهای امنیتی خود آمریکا هم در کاخ سفید در موضع گیری ترامپ او را بر حذر کردند.

مولوی حسینی با بیان اینکه این سخنان ترامپ به ضرر خودش است وجهه خود را حتی در بین کشورهای طرفدارش از دست میدهد، افزود: ترامپ به قدری خشم ناک است چون هیچ کاری نميتواند انجام دهد و ملت ایران قاطعانه هر تصمیمی که بگیرد، مردم پشت سر مسئولان حرکت خواهند کرد.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا گفت: هدف ترامپ به راه انداختن جنگ در منظقه بوده و برای همین استکبار جهانی گروهک های تروریستی داعش را به وجود آورده تا کشورهای اسلامی تضعیف و اسرائیل تقویت شود و هنگامی که سپاه در کنار جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی دفاع میکند، ترامپ مواضع خود را به خطر دیده است و خشمگین است.

مولوی حسینی افزود: اسرائیل برای ایجاد پایگاه امن برای خود در منطقه، تجزیه کردستان عراق را مطرح کرده است، اما در برابر همه این نقشه ها، ملت ایران ایستاده و مسئولان نظام هر تصمیمی که بگیرند، مردم هم پشت سر آنها قاطع خواهند بود.

وی تصریح کرد: وظیفه سپاه دفاع از کشور بوده و سپاه جداي از مردم و مردم جدا از سپاه نیستند، بلکه همه پشت سر سپاه برای دفاع از جان، ناموس آماده هستند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه آمریکا هیچ غلطی نميتواند بکند، گفت: سخنان رییس جمهور ایران در برابر ترامپ نشان میدهد که همه دولت مردان و مردم و رهبری همه یکدل بوده، و در برابر دشمن ایستاده اند و درس مقاومت، ایستادگی، استقامت، میدهند.

مولوی حسینی با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: اگر ده ها ترامپ بیاید و تهدید کند، اما ایران قاطع ایستاده است.

وی افزود: روش ترامپ بیانگر این است که آمریکا در حال حاضر به سمت انزوا طلبی پیش میرود و ترامپ در تعبیری نابخردانه از خلیج فارس با عنوان خلیج عربی یاد میکند که بسیار اشتباه است و آمریکا در ظن اتهام ازسوي مردم دنیا است.

ضرورت ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی/ مرگ بر آمریکا ایدئولوژی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام نجمی پور، امام جمعه سرایان با بیان این که  سپاه پاسداران، مظهر دفاع ملت ایران از آرمانهای بلند خویش، دژ تسخیر ناپذیر ملت، زینت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ضامن امنیت کشور است و حفظ این کشور بدون این جان برکفان و حافظان ارزش های انقلاب ممکن نخواهد بود، اظهار داشت: سپاه در زمان امام راحل(ره) مفتخر شد به مدال "اگر سپاه نبود کشور نبود". 

وی با اشاره به رفتارهای خصمانه اخیر آمریکا در قبال ایران، عنوان کرد: اشکال بزرگ برجام این بود که تضمین مناسبی از طرف مقابل در مقابل نقض عهدش نگرفتیم و برجام مثل یک معامله با یک کلاهبرداری شده که پول منزلی را با قیمت گزافی خریده اید، بدون اینکه شما از طرف مقابل سند منزل را  گرفته باشید، حالا هر چه داد و فریاد بزنید کسی به دادتان نمی رسد، در حالی که  برجام قرار بود موجب رونق اقتصاد و معیشت مردم ما بشود.

امام جمعه سرایان اضافه کرد: کشور در موضوع برجام هزینه های زیادی کرد و ما برای رشد صنعت هسته ای سربازان، سرداران و دانشمندان زیادی را تقدیم این انقلاب کردیم.

 وی بیان کرد: مسیری که برجام در طی این چند سال، ماه ها با کشورهای غربی مذاکره کرد، امروز گام به گام به روشن شدن حقیقت  شعار«مرگ بر آمریکا» می رسیم، شعاری که صرفا لقلقه زبان و تنها یک شعار سیاسی برای یک دوره تاریخی مشخص و معینی نبود، بلکه شعار مرگ بر آمریکا ایدئولوژی انقلاب اسلامی است که امروز تمام صف بندی جبهه حق را مقابل جبهه شیطان بزرگ نشان داد.

حجت السلام نجمی پور گفت: امروز این تلقی برای همه مردم دنیا به اثبات رسیده که دشمنی جمهوری اسلامی با آمریکا صرفا یک دشمنی متعصبانه و بدون منطق نیست.

وی با اشاره به  چند راهکار از فرمایشات مقام معظم رهبری، با تاکید برتوجه به اقدامات ویژه اقتصادی دولت،تصریح کرد: دشمن باید به عینه ببیند که کشور معطل و وابسته ی تصمیمات او در برجام و غیر برجام نیست و یکی از مهمترین عرصه ها برای نشان دادن این توانمندی، عرصه اقتصاد و معیشت مردم است.

امام جمعه سرایان متذکر شد: کار جهادی و اقدام  ویژه در اقتصاد، این است که نشان دهند که مسئولان، کشور را معطل اخم و لبخند دیگران نگذاشته اند در اقتصاد مقاومتی آن چیزی که نیاز است یک کار جهشی است نه کار روزمره معمولی.

حجت الاسلام نجمی پور به حفظ وحدت ملی و پرهیز از ایجاد شکاف در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: امروز ضرورت ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی خواسته مقام معظم رهبری است.

 وی یادآور شد: نیروهای انقلاب با گفتگو و مفاهمه و تکیه بر مشترکات و رفع سوء تفاهم ها، سعی کنند وحدت مشفقانه و نقد منصفانه را در دستور کارشان قرار دهند.

دولت از موضع اقتدار به زیاده خواهی های آمریکا پاسخ دهد

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان نیز بیان داشت: آنچه که مقامات آمریکایی در گفتار و عمل انجام دادند از قبل قابل پیش‌بینی بود و دلسوزان نظام این مسائل را هشدار داده بودند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با کلیت مذاکرات موافقت کردند اما فرمودند که به غربی‌ها اعتماد نکنید و همچنین ۹ ماده دیگر را نیز در مورد برجام افزودند و انتظار می‌رفت که مقامات به این موارد توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه نهبندان با اشاره به تجربه کسب شده در برجام، گفت: مسؤولین باید متّحد باشند و با اتّحاد و انسجام و ورود از موضع اقتدار کاری کنند که دولت آمریکا به یاوه‌گویی‌های خود ادامه ندهد.

حجت الاسلام خزاعی خاطرنشان کرد: آمریکا در شکستن عهد و پیمان سرآمد است و طبق آمار تاکنون نقض پیمان‌های بسیار زیادی را در کارنامه خود دارد.

وی بیان کرد: زبان آمریکا همیشه همین بوده و تنها گاهی روش‌های خود را تغییر داده و ظاهر خود را پنهان کرده است امّا اکنون ترامپ باطن آمریکا را به خوبی به دنیا نشان می‌دهد.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه پرونده آمریکا در مورد ایران مملو از جنایات است، گفت: با توجّه به مذاکرات برخی گمان کردند که آمریکا تغییر کرده اما خباثت آمریکا این دولت و آن دولت ندارد و تنها سیاست خود را پیش می‌برد.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: مسؤولان باید بدانند کسی که دلسوز آن‌ها است و صادقانه و حکیمانه آن‌ها را هدایت و راهنمایی می‌کند، مقام معظم رهبری است که تاکنون توصیه‌ها و هشدارهای بسیاری را در مورد غیر قابل اطمینان بودن آمریکا داده‌اند.

وی ادامه داد: جا دارد به معنای حقیقی کلمه اطاعت از منویّات رهبری نصب‌العین مسؤولین در عمل باشد و به گونه‌ای نباشد که زمانی که کار به نتیجه نمی‌رسد نام ایشان را ببرند

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه یکی از نتایج اقدام آمریکا منسجم کردن نظرات مردم و مسؤولین بود، گفت: مردم بصیر و آگاه هستند و همیشه به خوبی در صحنه بوده‌اند و این مسؤولین هستند که نباید از مردم عقب بیفتند.

حجت الاسلام خزاعی خاطرنشان کرد: مردم ما طی این روزها اعلام کردند که همه سپاهی هستند و مطمئناً این انسجام در محاسبات آمریکایی‌ها لحاظ می‌شود و می‌بینند که مردم ما نیروهای نظامی را در قلب خود دارند و همیشه قدردان و حامی نیروهای نظامی هستند.

اظهارات وقیحانه ترامپ ناشی از شکست در منطقه است/اتحاد و همدلی بین ملت بیشتر شده است

حجت الاسلام نوری، مام جمعه شوسف نیز با اشاره به اظهارات وقیحانه رئیس جمهور آمریکا درباره برجام و ایران، گفت: خود آمریکایی ها باید این آدم دیوانه را کنار بزنند او اصلا نحوه حرف زدن خود را یاد نگرفته است.

وی با اشاره به سخنی از امام راحل که فرمودند «هر کجا دشمن نسبت به عملکرد شما ناراحت است، بدانید که در مسیر خوب قرار دارید و از خط منحرف نشوید»، افزود: این اظهارات وقیحانه ترامپ ناشی از عصبانیت آنها از شکست در منطقه به خصوص در موضوع داعش و کردستان عراق است.

امام جمعه شوسف با بیان اینکه این سخنان بر خلاف میل غربی ها، باعث ایجاد اتحاد و همدلی در بین ملت ایران شد، افزود: همه مسئولان و مردم و رئیس جمهور در چند روز اخیر موضع گیری خوبی در برابر سخنان ترامپ و اقدامات آمریکا داشته اند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه این اقدامات آمریکا در خصوص برجام توانست به برخی ها که به آمریکا امید بسته بودند و بدنبال ارتباط با آمریکا بودند، ثابت کند که اینها قابل اعتماد نیستند، گفت: این اقدامات اخیر مسئولان آمریکا در خصوص برجام یک هشدار است که نباید به دشمن اعتماد کرد؛ بلکه باید در برابر او ایستاد.

امام جمعه شوسف با تاکید بر اینکه اگر آمریکایی ها در خصوص برجام یک قدم برای بر هم زدن آن بردارند، ما هزار قدم جلو خواهیم رفت، افزود: این آمریکا است که به توافق نیاز دارد، ما نیازی به برجام نداریم.

حجت الاسلام نوری با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: سپاه طوری در منطقه و کشور عمل کرده که در منطقه به یک الگو در مبارزه علیه تروریسم به ویژه داعش تبدیل شده است، لذا اینها عصبانی هستند، چراکه داعش را همین آمریکایی به وجود آوردند.

وحدت ملی بهترین راه پاسخ به یاوه گویی های ترامپ است

حجت الاسلام حسین فلسفی، امام جمعه شهر مود نیز دشمن شناسی را مورد تاکید قرآن دانست و افزود: امام علی (ع) به مالک اشتر می فرماید:« ای مالک، اگر دشمن از راه صلح با تو وارد شد، تو با دشمن صلح نما اما به او خوش بین نباش.»

وی با اشاره به این که هدف دشمن این است که ایران را از رسیدن به اهداف متعالی اسلام که همان عزت است، دور کند بنابراین نباید بگذاریم در این هدفش پیروز شود، ابراز داشت: بدون شک دشمن برای رسیدن به اهدافش از هیچ اقدام روانی و عملی و تبلیغاتی در جهت منزوی کردن اسلام دریغ نخواهد کرد.

امام جمعه شهر مود بیان کرد: دشمن بارها اعلام کرده است که برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران از همه گزینه های نظامی، فرهنگی و اقتصادی استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به گستاخی های اخیر ترامپ علیه ملت ایران بیان کرد: وحدت ملی و انسجام اسلامی بهترین راه پاسخ به این یاوه گویی ها است. همچنین استفاده از ظرفیت های داخلی و عملی کردن اقتصاد مقاومتی از دیگر راهکار های پاسخگویی به یاوه های گویی های دشمن است.

هرگز زیر بار مذاکره مجدد نخواهیم رفت

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه شهرستان فردوس هم با اشاره به سخنان اخیر ترامپ عیله ایران، بیان کرد: حماقت های رئیس جمهور آمریکا باعث شد که همه گرایش ها با یکدیگر متحد شده و به این یاوه گویی ها پاسخ دهند

وی با بیان اینکه برنامه های شوم دشمن همواره بر مردم ایران ثابت بوده است، گفت: سخنان اخیر ترامپ بار دیگر آرمان ها و سخنان امام (ره) را یادآوری کرد. امام فرموده اند: « آمریکا شیطانی بزرگ بوده که طبل او همیشه توخالی است»، لذا باید ملت شریف ایران در مقابل این یاوه گویی ها مانند گذشته انسجام و وحدت خود را حفظ کرده و پاسخ دندان شکنی به آمریکا بدهند.

امام جمعه شهرستان فردوس با اشاره به برجام بیان کرد: اگر آمریکا برجام را منتفی بداند، یک طرفه منتفی کرده و ایران نیز عهد خود را زیرپا نگذاشته است.

وی با بیان اینکه هرگز زیر بار مذاکره مجدد نخواهیم رفت، افزود: آژانش بین المللی اعلام کرده که ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ترامپ IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 0
    آخرش مذاکره میکنید بساط سپاه جمع میشه