سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام اشکوری/ دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه

حوزه/ دبير انجمن علمي كلام اسلامي حوزه علمیه قم گفت: بحمدلله امروز انجمن علمی کلام اسلامی حوزه مفتخر به همکاری بیش از ۲۶۰ نفر متخصص در حوزه دانش کلام با سه نوع عضویت پیوسته، وابسته و افتخاری است.

حجت الاسلام موسی اشکوری در حاشیه نشست علمی نقد کتاب تاریخ کلام امامیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این انجمن تاکنون بیش از 100 نشست علمی، کرسی‌های نظریه‌پردازی با رویکرد علمی ترویجی، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی را با دعوت از اساتید و متخصصان در عرصه علم کلام برگزار کرده است.

وی با اشاره به مهمترین اهداف انجمن کلام اسلامی حوزه گفت: انجمن تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری و آزاداندیشی و نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ارتقاء شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران، اساتید و طلاب حوزه علمیه را پیگیری می‌کند.

دبیر انجمن علمی کلام اسلامی حوزه خاطرنشان کرد: بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌ها و تخصص‌های دانشگاه و حوزه و شناسایی ظرفیت‌ها از دیگر رویکردهای انجمن است.

وی عنوان کرد: اکنون بیش از 260 نفر متخصص در حوزه دانش کلام با سه نوع عضویت پیوسته، وابسته و افتخاری با انجمن همکاری دارند.

حجت الاسلام و المسلمین اشکوری با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی حوزه گفت: در برنامه‌های انجمن از ظرفیت حوزه علمیه برای ارتقاء توانمندی‌های اعضا و افرادی که در حوزه کلام مشغول تحصیل هستند یا اساتیدی که در این بخش نیاز به دانش‌افزایی دارند استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است امشب، نشست علمی نقد کتاب «تاریخ کلام امامیه، حوزه‌ها و جریان‌های کلامی» با حضور اساتید، صاحبنظران و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha