جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار اعضای شورای استان تهران با طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به دیدار عمومی اعضای شورای استانی حوزه تهران با طلاب، گفت: با پیشنهاد مدیریت حوزه تهران مقرر شد، هر ماه یکی از جلسات شورای استانی با حضور طلاب برگزار شود، تا بدین طریق طلاب عزیز بتوانند مستقیماً حرف ها و دغدغه های خود را با اعضای شورا در میان بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به دیدار شب گذشته اعضای شورای حوزه علمیه تهران با طلاب، اظهار داشت: در راستای ایجاد فضای صمیمی و ارتباط بیشتر با بدنه حوزه یعنی طلاب جوان و اساتید بزرگوار که از ارکان مهم و اصیل حوزه علمیه هستند، و نیز برای اینکه بتوانیم از همه ظرفیت‌های حوزه برای برنامه‌ریزی‌های بهتر و دقیق تر استفاده کنیم، قرار بر این شد تا چند گونه دیدار عمومی با طلاب و صاحب نظران حوزوی در نظر بگیریم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: در چند ماه گذشته سرکشی به مدارس علمیه و دیدار با همه مسئولین، مدیران و کادر اجرائی مدارس در دستور کار قرار گرفت و ما حداقل یک بار در همه مدارس علمیه استان حضور یافتیم و از نزدیک فعالیت های مدارس را دیدیم و نقاط قوت و ضعف را احصاء کردیم تا در برنامه های آتی به این موارد توجه کنیم.

وی اضافه کرد: بعد از این مرحله، برنامه دیدار عمومی با طلاب در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد هر هفته حداقل در یکی از مدارس علمیه استان تهران حضور یافته و پاسخگوی سوالات طلاب باشیم و حرف ها و پیشنهادات و انتقادات آنان را از نزدیک بشنویم.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: در دیدار عمومی با طلاب دو هدف را دنبال می کنیم. هدف اول؛ نشست صمیمی با طلاب عزیز و شنیدن درخواست‌ها، تذکرات و حرف های این عزیزان است تا با بررسی موضوعات مطرح شده، در برنامه ریزی های آتی آن ها را دخالت دهیم. و هدف دوم؛ جلسه کاری با مجموعه اساتید، مدیر و معاونین مدارس علمیه و بررسی موضوعات مطرح شده در دیدار عمومی با طلاب می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق بیان داشت: در این دیدارها همه معاونین مدیریت حوزه علمیه تهران حضور خواهند داشت تا مستقیماً در جریان مباحث مطرح شده قرار بگیرند.

وی با اشاره به دیدار عمومی اعضای شورای حوزه تهران با طلاب، گفت: برنامه دیگری که برای دیدار عمومی با طلاب در نظر گرفته‌ایم و اتفاقا مورد استقبال شورای حوزه استان هم واقع شد، این است که مقرر شد تا هر ماه یکی از جلسات شورای استانی در یکی از مناطق حوزوی تهران برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: با تصمیم مرکز مدیریت، کل مدارس استان تهران در تقسیم بندی منطقه ای قرار گرفته اند بدین صورت که در یک منطقه که مجموعه ای از مدارس علمیه وجود دارند، یک مدرسه به عنوان محور آن منطقه انتخاب شده است و هر ماه یکی از جلسات شورای استانی با حضور همه طلاب منطقه در آن مدرسه برگزار خواهد شد تا بدین طریق طلاب عزیز بتوانند مستقیماً حرف ها و دغدغه های خود را با اعضای شورا در میان بگذارند.

وی اظهار کرد: برنامه دیگری که به طور جد در حال پیگیری و انجام است حضور مدیر و معاونین مدیریت تهران در منازل اقشار مختلف حوزویان استان است. در همین راستا در نظر داریم در ماه، یک دیدار با خانواده شهدای روحانی، هم شهدای دفاع مقدس و هم شهدای مدافع حرم داشته باشیم و از فیوضات و معنویات این عزیزان بهرمند شویم.

مدیر حوزه علمیه اضافه کرد: همچنین حضور در منزل اساتید پیشکسوت حوزوی و طلبه هایی که فعالیت برجسته ای در عرصه تبلیغی، قرآنی، پژوهشی و... دارند نیز در دستور کار مدیریت حوزه علمیه استان تهران قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ابتکارات جدید مدیریت حوزه علمیه تهران، ایجاد کار گروه‌های علمی و پژوهشی متشکل از طلاب و فضلای جوان حوزه است. این کارگروه‌ها وظیفه دارند با تشکیل دبیرخانه علمی، جهت برگزاری جلسات و کرسی های آزاد اندیشی برنامه‌ریزی کنند تا بدین طریق هر ماه حداقل یک نشست کرسی آزاداندیشی با موضوعات مختلف و با حضور فعال همه طلاب برگزار گردد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha