شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کلباسی

حوزه/ ریشه و بنیاد مسئله مهدویت مسئله اصلاح روی زمین، مبارزه با فساد، رها شدن انسان از دام‌هایی است که شیاطین گسترانیده‌اند، آزاد کردن او از قید و قیود و رسیدنش به کمال مطلوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین کلباسی امشب در مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی مهارتی یاوران موعود در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با اشاره به آیات پایانی سوره قصص گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید آخرت برای کسانی است که در زمین به دنبال برتری‌جویی ناحق و فساد نباشند.

وی با بیان اینکه موضوع ارتباط بین دنیا و آخرت موضوعی است که در قرآن مجید و در معارف الهی محل بحث است عنوان کرد: قرآن به روشنی ارتباط بین دنیا و آخرت را تبیین می‌کند و می‌فرماید آخرت برای کسانی است که در زمین فساد نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی اشاره به اینکه پیامبر (ص) در روایتی فرموده‌اند که حضرت مهدی(عج) طاووس اهل بهشت هستند گفت: از این روایت درمی‌یابیم کسی که در این دنیا بتواند استعدادها را به فعلیت برساند و از ظرفیت‌ها استفاده کند، در آخرت هم همین موضوع برای او تجلی پیدا می‌کند و چون در دنیا کاری را که آن حضرت انجام می‌دهند کسی انجام نداده است لذا موقعیت حضرت مهدی(عج) در آن جهان یک موقعیت استثنایی است.

وی ابراز داشت: قبل از انقلاب اسلامی، فقها و بزرگان زحمت بسیاری کشیدند و رنج‌های بسیاری بردند، اما کاری که امام(ره) کردند استثنایی و بزرگ بود؛ ایشان بسترها و استعدادها را به فعلیت رساندند و نمی‌توان امام را با خیلی از بزرگان هم‌ردیف قرار داد، چراکه یک تحول و تغییر ایجاد کرد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه تنها موضوعی که خداوند در قرآن مجید برای آن کلمه منت به کار برده است موضوع هدایت است گفت: بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند پس از توحید، معاد و نبوت به مردم داده است نعمت اهل‌بیت است و هدایت امتداد همین نعمت ولایت است.

وی تصریح کرد: ریشه و بنیاد مسئله مهدویت مسئله اصلاح روی زمین، مبارزه با فساد، رها شدن انسان از دام‌هایی است که شیاطین گسترانیده‌اند و آزاد کردن انسان از قید و قیود و رسیدن او به کمال مطلوب است.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی گفت: رسیدن به این هدف بدون تلاش و تنها با نظاره ممکن نمی‌شود، بلکه احتیاج دارد ذهن‌ها و افکار جامعه آماده شود و جامعه به آن سمت حرکت کند.

وی گفت: هر کس قدرت و اندیشه دارد به فکر ساختن آینده است و شکی نیست که اگر کسی بگوید باید بنشینیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد از مسئولیت‌های قرآنی و معرفتی فرار کرده است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: قرآن کتاب آینده سازی است و اگر قرآن مجید از گذشته سخن می‌گوید برای این است که آینده را بسازد؛ آیات قرآن به شکل‌های مختلف در مورد آینده صحبت می‌کند و کمتر سوره و صفحه‌ای در قرآن هست که اثری از آینده در آن نباشد.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha