جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پیاده روی اربعین را فرصت طلایی جهانی سازی شعارهای حسینی دانست و گفت: در بزرگ ترین تجمع شیعیان حول حماسه اباعبدالله الحسین(ع) می توانیم به تعمیق ارزش های حسینی در سطح جهان بپردازیم.

 به گزاش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شب گذشته درجمع خادمین و زائرین مراسم پیاده روی اربعین حسینی، در قزوین، ببا بیان این که بعد اجتماعی و سیاسی سفر اربعین مایه قدرت و عزت اسلام است، گفت: پیاده روی اربعین پدیدآورنده اقتدار امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه در روایات آمده  که خداوند هدیه ای به قلب انسان می دهد که ایمان را محبوب دل قرار می دهد که این ایمان محبوب، همان اهل بیت (ع) هستند، افزود: یکی از علامت های مومن علاقه به زیارت حضرت اباعبدالله(ع) در کربلا است و همین طور یکی از اسرار این است که انسان علاقه زیارت به اهل بیت  را در دل خود پیدا می نماید.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به این که علاقه زیارت امام حسین(ع) از هدایای ویژه خداوند است و گریه کردن هم از این جنس است، اظهار کرد: مومنین در تمام طول عمر، متأثر از ذکر مصیبت امام حسین (ع)  هستند و این تأثر هدیه ای ویژه از سوی خداوند است؛ فردی که بر امام حسین (ع)  گریه می کند، صفای باطن پیدا می کند و اظهار کراهت از کفر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه اگر عملی را به خاطر خدا انجام دهید، نورانی می شوید، بیان کرد: ما باید نیاز خود را به نور کشف کنیم و علاوه بر علاقه ای که نسبت به اهل بیت (ع) داریم، نیاز به نور اهل بیت (ع)  هم داریم.

وی با بیان این که انسان علاوه بر نیازهای مادی و دنیوی، به نور هم احتیاج دارد، عنوان کرد: وقتی انسان مدتی شدیدا غرق در نور باشد، نورانی می شود، زمانی که از نور بیرون بیاید، عطش به نور در وجود او بیدار می شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: زیارت  امام حسین (ع)  باعث می شود که انسان غرق نور شود و نور قلب انسان را لطیف می کند. زائران حسینی تجربه نورانی شدن را درک می کنند.

وی با بیان با بیان این که نیاز به نور در زائران حسینی باید بیدار شود، افزود: زائران حسینی باید بتوانند نورانیتی که در سفر اربعین کسب می کنند را حفظ نمایند و اگر انسان مدتی نورانی زندگی کند، می تواند نورانیت را حس کند و نیاز به آن را در دل خود احساس کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار کرد:  بسیاری از زائرین اربعین در طول مسیر مشغول تماشا می شوند، در حالی که انسان باید در خود غرق شود و باعظمت ترین عبادت ممکن در عالم را انجام دهد.

وی یادآور شد: زائرین اربعین از این سفر معنوی و قدسی توشه جمع کنند و از سخنان باطل و نابجا بپرهیزند، زمانی که خسته شدند، به یاد مصائب اهل بیت (ع) بیفتند تا دل خود را صفا دهند و ارتباط عاطفی برقرار کنند

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پیاده روی اربعین را فرصت طلایی جهانی سازی شعارهای حسینی دانست و گفت: در  بزرگ ترین تجمع شیعیان حول حماسه اباعبدالله الحسین(ع) می توانیم به تعمیق ارزش های حسینی در سطح جهان بپردازیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha