جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انفجار تروریستی در کابل و غور افغانستان

حوزه/ امروز جمعه هنگام نماز مغرب و عشا، دو انفجاری تروریستی مسجد امام زمان(ع) در غرب کابل و مسجد جامع غور را لرزاند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز جمعه هنگام نماز مغرب و عشا، دو انفجاری تروریستی مسجد امام زمان(ع) در غرب کابل و مسجد جامع غور را لرزاند.

در مسجد امام زمان(ع) غرب کابل، عامل انتحاری با منفجر ساختن مواد همراه خود در صف اول نمازگزاران این مسجد، شمار زیادی از نمازگزاران از جمله حجت الاسلام و المسلمین فصیحی امام جماعت این مسجد را به شهادت رساند.

یکی از شاهدان عینی این ماجرا گفت پس از شنیده شدن صدای انفجار خود را به مسجد رساندیم و مشاهده کردیم نمازگزاران بر زمین افتاده اند. ما با همکاری مردم، پیکر شهدا و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردیم اما نیروهای امنیتی و آمبولانس خیلی دیر به محل حادثه آمدند.

نجیب دانش سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در انفجار تروریستی مسجد امام زمان(ع) 39 نفر کشته و 45 نفر مجروح شده اند و انفجار تروریستی غور نیز 20 کشته و 10 مجروح بر جای گذاشته است.

اما در واکنش به این دو انفجار تروریستی، محمد اشرف غنی رئیس جمهورافغانستان در اظهاراتی این دو انفجار تروریستی را محکوم کرد و گفت: هدف قراردادن مردم در اماكن مقدس و در هر جای دیگر، جنایت ضد بشری و مغایر با تمام ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری محسوب می‌شود و عاملین این‌چنین جنایات، مستحق نابودی اند.

وی افزود: تروریست ها از اسلام به عنوان ابزاری برای توجیه جنایت های خود سوء استفاده می کنند، اما آنها به هیچ ارزشی پایبند نیستند.

گفتنی است داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha