پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه های علمیه با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ آیت‌الله العظمی سبحانی گفتند:حوزه اصلی تشیع در زمان حال در قم تجلی‌یافته و امید شیعیان جهان به حوزه علمیه قم است و خیل استعداد در این حوزه فراوان است که برای شناسایی آن‌ها یک مهندسی دقیق نیاز است که وظیفه مدیران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » حضرت آیت الله سبحانی ظهر امروز در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه  که در دفتر معظم له برگزار شد؛ با تأکید بر تغییر برخی اسلوب درسی حوزه‌های علمیه تأکید کردند: اصول و دروس حوزوی باید به‌صورت موجز و خلاصه به طلاب عرضه شود؛ چرا که شرایط علم‌اندوزی در جامعه کنونی با گذشته تفاوت کرده است.

استاد خارج فقه واصول حوزه علمیه ادامه دادند: دشمن اصلی تشیع در زمان حال وهابیت است که تمام عقاید و باورهای آن‌ها به ‌صورت موجز در 18 درس بیان‌شده که شایسته است با نظر شورای عالی حوزه علمیه به‌ عنوان مرجعی برای پاسخ‌گویی به شبهات این فرقه در قالب یک واحد درسی حوزه‌ها قرار گیرد.

ایشان با تأکید بر اهمیت تدریس مباحث مستحدثه خاطرنشان کردند: در درس‌های خارج فقه امسال مسئله ربا را به‌عنوان یکی از این مسائل موردبحث قرار داده‌ایم که ابواب و شاخه‌های مختلف این مسئله را در برمی‌گیرد که نزدیک به 20 مسئله مستحدثه جدید را شامل می‌شود.

حضرت آیت‌الله‌ سبحانی خاطرنشان کردند: مباحث حوزوی همواره باید از فقه و اصول آغاز شود و در ادامه راه به سراغ ابواب دیگر مانند فلسفه و کلام رفت و شروع به‌یک‌باره تمام مسائل باهم دیگر ممکن است موجب توقف‌های بعدی در اجرای برنامه شود.

ایشان با بیان برخی خصوصیات قابل‌توجه مردم مغرب زمین تصریح کردند: ازجمله اخلاق و سکنات خوب غربی‌ها این است که کارها را از مسائل کوچک شروع می‌کنند و با موفقیت در این امور به سراغ اهداف والاتر می‌روند.

ایشان ادامه دادند : باید برنامه‌های حوزه به نحوی تدوین و اجرا شود که راه طلاب را دررسیدن به نتیجه نهایی هموار کند، چراکه امروز بسیاری از افرادی که در حوزه به مدارج علمی بالا رسیده‌اند به خاطر تلاش و کوشش‌های شخصی خود بوده است.

حضرت آیت‌الله سبحانی بابیان اهمیت و جایگاه حوزه علمیه قم تأکید کردند: حوزه اصلی تشیع در زمان حال در قم تجلی‌یافته و امید شیعیان جهان به حوزه علمیه قم است و خیل استعداد در این حوزه فراوان است که برای اشناسایی آن‌ها یک مهندسی دقیق نیاز است که وظیفه مدیران است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه ابراز کردند: شکل و نوع استعداد در بین طلاب مختلف است که دراین ‌بین برخی استعداد نویسندگی، منبر، سخنوری، پژوهش و تحقیق و عده‌ای نیز در مباحث فقهی حائز استعداد هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha