جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر ضرورت آموزش زبان عربی به طلاب جوان تاکید کرد و گفت: زبان فارسی برای فهم دین کافی نیست، بلکه یادگیری زبان عربی لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان گفت: اصل وجود طبلگی ما تاسی و پیروی از اهل بیت(ع) و بزرگان دین است و بر اساس رسالتی که پیامبر(ص) داشته اند طلاب و روحانیان هم خود را پیروان حضرت می دانند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: اکثر مردم تبعیت از پیامبر(ص) می کنند، اما همین تبعیت را از روحانیان یاد می گیرند و همین سبب می شود که خط و مشی پیامبر را یاد بگیریم تا بتوانیم آن را به مردم منتقل کنیم.

وی افزود: فضاهای خالی زیادی را در امورات مردم می بینیم که مردم تقاضا دارند این فضاها با حضور روحانیان پر شود، وقتی این فضاها را می بینیم، تحصیل علم برای طلاب واجب کفایی می شود و وقتی این یادگرفتن واجب شد به تبع آن رسالت دیگری بر ما واجب می شود و آن یاددهی به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری ادامه داد: اگر در بدو امر طلبگی تاسی کردن از پیامبر(ص) بوده است و باید این تاسی همه جانبه از زندگانی آن حضرت باشد نه اینکه فقط یکی از جوانب زندگی ایشان را الگو بگیریم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، اهل تفکر بودن، حضور در بین مردم و مهربانی با آنها را برخی از جوانب زندگانی پیامبر عنوان کرد و اظهار داشت: یادگیری دروس صرف و نحو بسیار مهم است و پایه ای برای متوجه شدن زبان دین یعنی زبان عربی است.

وی در پایان بر آموزش زبان عربی به طلاب جوان تاکید کرد و گفت: زبان فارسی برای فهم دین کافی نیست، بلکه یادگیری زبان عربی لازم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha