چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه مازندران در ارزیابی های کیفی و کمی مرکز از جمله حوزه های موفق و اثرگذار و تعیین کننده است،گفت: تلاش مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان رشد این شاخص ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه ساری با اشاره به این که خوشبختانه امروز یک ظرفیت خوبی در مدارس علمیه استان وجود دارد، گفت: با آغاز به کار مدیریت های استانی در سال های اخیر شاهد یک جهش کمی و کیفی در شاخص های علمی و آموزشی مدارس علمیه بوده ایم.

وی با بیان این که حوزه علمیه مازندران در ارزیابی های کیفی و کمی مرکز از جمله حوزه های موفق و اثرگذار و تعیین کننده است، افزود: تلاش مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان رشد این شاخص ها است.

حجت الاسلام اکبری از تحصیل حدود سه هزار طلبه از پایه های اول تا دهم در مدارس علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: این طلاب در 25 مدرسه علمیه به تحصیل علوم حوزوی مشغول هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال تحصیلی جدید دو مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری و کوهستان بهشهر به طور رسمی به مدارس علمیه رسمی استان پیوستند، خاطرنشان کرد: پیوستن این دو مدرسه موجب تقویت ظرفیت های علمی و آموزشی حوزه علمیه استان شده است.

وی با اشاره به آغاز به کار رسمی حوزه علمیه امیرالؤمنین(ع) ساری در سال تحصیلی جدید این حوزه را یکی از بزرگترین و مهم ترین مدارس استان معرفی کرد و گفت: حوزه علمیه امام علی(ع) تحت اشراف آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه و رییس شورای حوزه علمیه مازندران است که به طور حتم اثرگذاری بسیار مهمی در رشد شاخص های علمی و آموزشی حوزه علمیه استان خواهد داشت.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که با دغدغه های آیت الله طبرسی، مدرسه علمیه امام علی(ع) با جدید ترین و به روز ترین امکانات آموزشی احداث شده است، افزود: در حال حاضر این حوزه به طور آزمایشی در سال تحصیلی جدید در پایه اول پذیرش طلبه داشته و به صورت رسمی نیز کار خود را آغاز کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران به ظرفیت های مناسب مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری اشاره کرد و با بیان این که این حوزه دارای 20 مدرس بزرگ است، بیان داشت: با توجه به نوع فضای این مدرس ها، به طور همزمان این قابلیت وجود دارد که بیست کلاس آموزشی در این مدرس ها برگزار شود.

حجت الاسلام اکبری به کتابخانه مجهز مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری اشاره کرد و آن را یکی از بزرگترین مراکز پژوهشی و مطالعاتی در استان مازندران برشمرد و تصریح کرد: این فضای ارزشمند فرصت خوبی برای همه طلاب، اساتید، محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی است که از ظرفیت کتابخانه ای این حوزه بهره مند شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گسترش دروس تخصصی و پذیرش طلاب در سطوح عالی را از جمله مهم ترین برنامه های این معاونت عنوان کرد و گفت: تلاش همه برنامه ریزان حوزه علمیه استان تقویت دروس تخصصی در مدارس علمیه استان است که خوشبختانه زیرساخت های آن در برخی مدارس فراهم شده است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که در حال حاضر مدرسه علمیه امام علی(ع) از جمله مدارسی است که زیرساخت های علمی، آموزشی و پژوهشی برای توسعه رشته های تخصصی در حوزه فراهم شده است، بیان داشت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تربیت و پرورش طلابی در تراز انقلاب اسلامی پرورش دهیم تا بتوانند مدافع حقیقی اسلام و انقلاب باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha