جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاحیه نهمین دوره آموزشی روش سخنرانی مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: خطابه و منبر بزرگترین سنگر جنگ نرم است و می تواند هر جای وارد می شود با سخنان خود غوغا کرده و به مردم بصیرت دهد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»،آیت الله حسینی بوشهری امروز درمراسم افتتاحیه نهمین دوره آموزشی روش سخنرانی مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان که درسالن اجتماعات مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزارشد، با بیان اینکه علمای ربانی مبلغ فرهنگ، دین و بازدارنده ضد ارزشها می باشند، گفت: عمل روحانیت حجت مقبول و شناخته شده است و مردم وقتی سخن روحانی را می شنوند به حرف او گوش می دهند، برای سخن او حجیت قائل اند؛ این نشان از جایگاه علمای ربانی است.

نائب رئیس جامعه مدرسین با تاکید براینکه روحانیت و علمای ربانی ادامه دهنده راه انبیاء الهی می باشند، به روایتی از پیامبر(ص) که فرموده« إِنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِیَاءِ ...»  به جایگاه روحانیت و علمای ربانی اشاره کرد و اظهار داشت: این خلفاء کسانی هستند که درحوزه نمی مانند، به دنبال ترویج دین و تبلیغ ارزشها می روند و درحقیقت احیاء گر معارف و علوم حقیقه و حیانی و اهل بیتی(ع) هستند.

وی اظهارداشت: خلفاء کسانی اند که به درستی سخنان اهل بیت(ع) را به مردم می رسانند و همه را دنباله رو مکتب محمدی(ص)، علوی و رضوی می کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه روحانیت شغل نیست، بلکه سرپا مسئولیت است، افزود: انبیاء الهی شغل نداشتند بلکه مسئولیت داشتند؛ بنابراین روحانیت جای در پای انبیاءالهی گذاشته اند و در ادامه همان مسیر می باشند.

 امام جمعه قم با بیان اینکه در روایتی معصوم(ع) فرموده «درآخرت به خلفاء خلعت و جایزه می دهند» گفت: آنها کسانی هستند که تفقه عمیق در دین می کنند و بردانش خود می افزایند، برای تبلیغ دین خسته نمی شوند، دارای اراده  قوی هستند و به ارشاد جامعه می پردازند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مبلغ موفق کسی است که  مجهز به علوم باشد، دارای علم و توانایی قوی در فهم حدیث و سخنان اهل بیت(ع) و فهم قرآن باشد، گفت: عنصر دیگر موفقیت مبلغ، عمل و رفتار او با مردم است؛ اگر عالم  بی عمل باشد، هیچ ارزشی ندارد. بنابراین قبل از مبلغ شدن برخورداری از دانش لازم و کافی ضروری است.

نائب رئیس جامعه مدرسین با تاکید براینکه جمع شدن این همه مبلغ و طلبه برای یادگیری درست تبلیغ و خطابه بیان نشانه خلاء جدی درحوزه است و در گذشته به صورت خود جوش یاد گیری تبلیغ و سخنرانی برگزار می شد، افزود: هر مبلغی لازم است، برای موفق  شدن باید قوی و درست و با اراده عمل کرده و خسته نشد.

وی با بیان اینکه مبلغ ضرورت دارد، ملا باشد و بتواند آیات و رایات را درست و صحیح بخواند، اظهارداشت: اگر مرحوم فلسفی، فلسفی شد، چون قوی و درست در حوزه درس خواند و به نکات ادبی و عربی، منابع، تفیسر قرآن به درستی آشنا بود و با تبلیغ سخنگوی حوزه شد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه در شرایطی قرار داریم که انواع شبهات و فضای مجازی همه جا را پر کرده و جامعه و ذهن جوان آلوده به شبهات روز است، گفت: اگر قصد موفقیت دارید باید عالم قوی و عامل باشیم.

 امام جمعه قم  با بیان این که قبل ازسخن گفتن، مبانی دینی و اخلاقی درخود تجلی دهیم تا مردم با رفتار مبلغ جذب دین شوند، افزود: در خیلی از اوقات رفتاری درست از مبلغ کار چندین سخنرانی خواهدکرد. 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه لازم است اخلاق و رفتار مبلغ زبانزد باشد؛ اگر درشهری به تبلیغ رفتیم عالمی بهتر و قوی وارد شهر شده این عالم  را برخود ترجیح دهیم افزود: بزرگان دین این گونه موفق بوده اند وقتی عالمی قوی تر را می دیدند خود به روستای دیگر که روحانی نداشت می رفتند و این طور اثر گذاشتند.

نائب رئیس جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه اگر روحانی این مسائل اخلاقی و رفتاری را رعایت کند، می تواند بسیار اثر گذار باشد، گفت: لسان وگفتار، عقبه نیاز دارد که مهمترین آن تهذیب نفس، سجاده نمازشب، اخلاق و عمل به دین است.

وی با بیان اینکه فعالیتی که برای رضای خدا باشد اثر و برکت آن دو چندان خواهد بود، افزود: بزرگان گذشته حتی از گفتار و زبان خود مراقبه می کردند تا مبادا گرفتار حق الناس و دیگر مسائل شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: خطابه و منبر بزرگترین سنگر جنگ نرم است و می تواند هر جای وارد می شود با سخنان خود غوغا کند و به مردم بصیرت دهد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha