شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تهذیب

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و هماهنگی معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از برگزاری شانزدهمین اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور خبرداد.

حجت الاسلام باهوش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: تاکنون پانزده دوره از اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه برگزار شده است و امسال شانزدهمین اجلاسیه معاونان تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور برگزار می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های این اجلاسیه نسبت به دوره های گذشته حضور مدیران واحدهای استانی حوزه های علمیه کشور در این مراسم است که برای اولین بار انجام می شود؛ این اجلاسیه دو روزه می باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت معاونت تهذیب و تربیت حوزه اطهارکرد: محوریت اصلی این اجلاسیه در واقع تبیین برنامه تربیتی جامع در معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور است.

وی در پایان گفت: این برنامه تربیتی جامع منبعث از نظام جامع تربیتی حوزه های علمیه است؛ به این معنی که این برنامه بر اساس نظام جامع تربیتی و سند چشم انداز حوزه های علمیه وهمچنین مطالبات مراجع عظام تقلید علی الخصوص مقام معظم رهبری تنظیم شده است.

حجت الاسلام باهوش یادآورشد: با توجه به اینکه این برنامه براساس اسنادبالادستی تنظیم شده است قرار است که این ابلاغ باحضور مدیران استانی ومعاونان آنها صورت پذیرد.

وی گفت: در این اجلاسیه که از صبح چهارشنبه به مدت دو روز در قم برگزارمیشود قرار است که مدیران به بحث وبررسی پیرامون این برنامه وپیشنهاد ونقد آن بپردازند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت معاونت تهذیب و تربیت حوزه یادآورشد: یکی از مهمترین برنامه های مهم این اجلاسیه حضور مدیران حوزه های علمیه استانی و معاونان تهذیب در درس اخلاق آیت الله العظمی مکارم شیرازی است که پس از نماز مغرب وعشاء در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم  برگزار می شود.

وی گفت: همچنین حاضران در این اجلاسیه روز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ مباحث تربیتی باحضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی شرکت می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha