پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علوم انسانی

حوزه/ چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، در مرکز همایش های صدا و سیما، در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،  چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، صبح امروز با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی و با هدف پاسخ به دغدغه‌های حوزه‌های متنوع علوم انسانیِ اسلامی، در مرکز همایش های صدا و سیما، در تهران آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام رضا غلامی، رئیس شورای سیاست گذاری چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانیِ اسلامی در آغاز این  همایش گفت: در شرایطی آغازگر این کنگره مهم هستیم که بحران ناشی از افول و غروب تفکر و خردورزی، روز به روز شرایط سخت تری را به جهان تحمیل می‌کند.

رئیس شورای سیاست گذاری چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانیِ اسلامی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های کنگره علوم انسانیِ اسلامی هموارسازی مسیر حضور علوم انسانیِ اسلامی در ساحت عمل است؛ نباید از نظر دور داشت که علوم انسانیِ اسلامی در عین باور به عمق نگری و فاصله گرفتن از عمل زدگی و سطحی گرایی، حضور راهگشای خود در ساحت عمل- به ویژه نقش آفرینی در پیشرفت همه جانبه کشور- را یک مفروض اساسی می‌داند. ­

حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: چهارمین کنگره علوم انسانیِ اسلامی مانند کنگره‌های قبلی، علاوه بر رونق گفتمان علوم انسانیِ اسلامی و ایجاد یک اتمسفر علمی جدید در دانشگاه ها، وظیفه خود را در هموارسازی و جهت بخشی صحیح به مسیر تحقیق و پژوهش در عرصه علوم انسانیِ اسلامی جستجو می‌کند.

بر پایه این گزارش، ارائه مقاله توسط حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی نیا، دکتر مظفر اقبال، از کانادا، دکتر تقوی و رونمایی از منشورات کنگره علوم انسانی اسلامی از دیگر برنامه های این کنگره است.

همچنین بعد از مراسم افتتاحیه کمیسیون های تخصصی کنگره از ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه آغاز و تا ساعت ۱۷ ادامه پیدا می کند.

این گنگره دو روزه خواهد بود و روز دوم آن با یک روز فاصله، پنجشنبه ۴ آبان در قم برگزار می شود و همزمان سومین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی هم به ۳ برگزیده این جایزه اهدا می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha