جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید رضا نادری

حجت الاسلام نادری با تأکید بر اینکه باید روز به روز تفکر انقلابی را در حوزه ها افزایش دهیم، گفت: حوزه انقلابی چند شاخه دارد که اصلی ترین شاخصه آن عاشورایی بودن است، یعنی از عاشورا الگو پذیر باشد. اگر حوزه ها توانسته اند که وظیفه اصلی شان را ادا کنند، بدین سبب است که عاشورا را به عنوان سرلوحه کارشان قرار داده اند.

حجت الاسلام حمیدرضا نادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: با توجه به اینکه حوزه ها از زمان امام صادق علیه السلام تاکنون به عنوان پایگاه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی شیعیان بوده‌اند، لذا باید بُعد سیاسی، فرهنگی و انقلابی شان حفظ و بیش از پیش تقویت شود.

مدیر مدرسه علمیه سطح عالی آیت الله بروجردی (ره) کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگر انقلاب پیروز شد، علتش آن بود که امام خمینی(ره) انقلابی بودند و انقلابی فکر می کردند، لذا توانستند رژیم شاهنشاهی را با آن هیمنه شکست دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید روز به روز تفکر انقلابی را در حوزه ها افزایش دهیم، گفت: حوزه انقلابی چند شاخه دارد که اصلی ترین شاخصه آن عاشورایی بودن است، یعنی از عاشورا الگو پذیر باشد. اگر حوزه ها توانسته اند که وظیفه اصلی شان را ادا کنند، بدین سبب است که عاشورا را به عنوان سرلوحه کارشان قرار داده اند.

این استاد حوزه تأکید کرد: درس های عاشورا را باید بیش از پیش در بین طلاب رواج دهیم. یعنی تفکری که در مقابل ظلم ایستادن، در مقابل ناحق ایستادن و احیای امر به معروف و نهی از منکر داشتن را ایجاب می کند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بروجردی (ره) کرمانشاه ضمن بیان اینکه انقلاب ما با تفکر جهانی شکل گرفت، عنوان کرد: ایدئولوژی انقلاب بر اساس این تئوری بود که این انقلاب باید جهانی شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه سپاه و پیوند آن با روحانیت، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی این است که انقلاب جهانی باشد و مدافع مظلومین در هر جای جهان باشد، بر اساس این موارد باید تفکر انقلاب اسلامی را در بین منطقه و کشورهای همسایه رواج دهیم و شعارها و ارزشهایمان را به تمام قاره ها و سراسر جهان برسانیم.

حجت الاسلام نادری در پایان با اشاره به اینکه این انقلاب باید زمینه ساز ظهور شود، اظهار داشت: اگر ما معتقدیم یکی از شرایط ظهور مهیا شدن مردم است، باید مردم را آماده کنیم. لذا باید به مردم بینش سیاسی داده شود تا آماده شوند که برای ظهور مقدمه سازی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha