پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله بشیر نجفی و هیئتی از اصفهان

حوزه/ حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف در دیدار هیئتی از شهر اصفهان بر اهمیت احیای شعائر حسینی تاکید کرده و آن را احیای دین و نصرت مؤمنین دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از زائران اصفهانی که برای انجام زیارت اربعین به عراق سفر کرده اند،‌ با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف دیدار کردند. 

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار، بر اهمیت احیای شعائر حسینی تاکید کرده و آن را احیای دین و نصرت مؤمنین دانستند.

ایشان افزودند: مؤمنین باید از زیارت عتبات مقدسه برای قرب بیشتر به خداوند متعال و اصلاح رفتار های روزانه در جامعه استفاده کنند.

حضرت آیت الله نجفی از نماینده خود در سوریه و لبنان استقبال کردند

 حضرت آیت الله نجفی از شیخ علی بحسون نماینده خود در سوریه و لبنان و هیئتی از طلاب حوزه علمیه و شرکت کنندگان در مراسم اربعین استقبال کردند.

معظم له در سخنانی تاکید کرد: نجف اشرف شهر حوزه علمیه است و علی رغم فشار هایی که در دهه های گذشته با آن رو به رو بوده، از دین و مذهب محافظت کرد.

ایشان همچنین بر اهمیت نشر رسالت رسول اکرم(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) تاکید کردند؛ رسالتی که چهره بخشش و محبت را عرضه می کند نه آنچه که تروریست ها  ارائه می کنند و چهره ی دین را مخدوش می کند.

عتبات مقدسه بهترین مکان برای نزدیکی انسان به خداوند متعال و کسب رضایت اوست

حضرت آیت الله بشیر نجفی در دیدار گروهی از بغداد تاکید کردند: مؤمنین باید از زیارت عتبات مقدس برای ساختن نفس و اصلاح آن، بهبود رفتار های فردی و اجتماعی، تعیین اشتباهات و اصلاح آن بهره ببرند؛ چراکه این اماکن مقدس بهترین مکان برای نزدیکی بیشتر انسان به خداوند و کسب رضایت اوست.

ایشان افزودند: باید خوسته هایتان در زیارت ها متناسب با جایگاه امام(ع) باشد و این عاقلانه نیست که در پیشگاه امام(ع) فقط خواسته های دنیایی را مد نظر قرار دهید، بلکه باید در مرحله اول خواسته شما توفیق نزدیکی به خداوند سبحان باشد سپس خواسته های دیگر تا موجب رستگاری در دنیا و آخرت شود.

مؤمنین باید از موسم های عبادی برای تحقق رضایت الهی استفاده کنند

حضرت آیت الله بشیر نجفی در سخنانی با هیئتی از لبنان تاکید کردند: تمسک به اعتقادات و دفاع از آن بخشی از مقابله با دشمنان دین و مذهب است و یکی از موارد ثبات بر عقیده، دفاع از مقدسات عراق از جمله نجف اشرف است.

ایشان اشاره کردند: مؤمنین باید از موسم های عبادی در زیارت عتبات مقدسه برای تحقق رضایت الهی، تقرب به حضرت سبحان استفاده کنند که این تقرب، رستگاری حقیقی است که هر مؤمنی آن را طلب می کند.

با زائرین خوش اخلاق و خوش برخورد باشید تا از پیروان حقیقی اهل بیت(ع) باشید

این مرجع تقلید در دیدار جمعی از خادمان بارگاه حضرت میثم تمار اشاره کردند: شما وظایف و مسئولیت های بزرگی در حفظ امنیت عتبات و زیارتگاه ها از خطر دشمنان اسلام، بر عهده دارید.

ایشان ادامه دادند: باید با زائرین خوش اخلاق و خوش برخورد باشید و با آنان به نرمی رفتار کنید تا از پیروان حقیقی اهل بیت(علیهم السلام) باشید و این نیازمند تهذیب و تربیت نفس در اطاعت از خداوند و خوش اخلاقی است.

معظم له با تاکید بر اینکه خادمین و کارکنان عتبات مقدسه و زیارتگاه ها باید عملشان وسیله باشد و نه هدف، تصریح کردند: عمل نباید به خاطر منافع دنیوی باشد، بلکه با هدف تقرب به خداوند سبحانه و تعالی و صعود در مراتب تقوا باشد؛ چراکه خدمت آنان در این اماکن خالصانه برای خداست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha