پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 430226
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حقیقتاً افرادی که به این‌ شکل به پیاده‌روی اربعین می‌روند و آنان که به این گروه‌ها خدمت می‌کنند، دین الهی را در پرتو وجود ابا‌عبدالله(ع) تبلیغ می‌کنند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) هستیم، اظهار داشت: حقیقتاً افرادی که به این‌ شکل به پیاده‌روی اربعین می‌روند و آنان که به این گروه‌ها خدمت می‌کنند، دین الهی را در پرتو وجود ابا‌عبدالله(ع) تبلیغ می‌کنند.

وی افزود: شور و اشتیاق مردم در زیارت اربعین به‌‌ جایی رسیده که چند سالی است ادیان گوناگونی مانند مسیحیان، زرتشتیان و حتی گروهی از اهل‌تسنن نیز بدان جذب شده‌اند و هر ساله خود را در روز اربعین حسینی به کربلا می‌رسانند، چه‌بسا همین آمدن‌ها موجب آشنایی با دین حقیقی خدا باشد.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه در روایات زیادی به ثواب عظیم زیارت قبر امام حسین(ع) و یاران آن حضرت اشاره شده، گفت: در برخی روایات چنین ذکر شده است که ثواب هر قدمی که زائر امام حسین(ع) از منزل خود تا حرم ابی‌عبدالله برمی‌دارد، حال هر مقدار فاصله که بین منزل و حرم باشد، با ثواب یک حج و عمرهٔ قبول‌ شده برابری می‌کند؛ البته در برخی روایات نیز 90 حج و عمرهٔ قبول‌ شده و یا هزار حج و عمرهٔ قبول‌ شده آمده و این اختلاف روایات به تفاوت معرفت و ظرفیت زائر بستگی دارد.

وی تصریح کرد: گاهی زائر حرم آن حضرت از امامان معصوم(ع) است و گاهی مؤمنی با درجهٔ والای معرفتی و گاهی نیز مؤمنی با درجهٔ پایین‌تر ایمانی؛ لیکن نکتهٔ مهم و درخور توجه، سفارش و تأکید نسبت به سفر به کربلا و زیارت قبر ایشان است.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: این سفارشی نیست که تنها به زمینیان شده باشد و انسان‌ها به آن فرمان یافته باشند، بلکه در کتاب «کامل‌الزیارات» آمده که هر شب 70 هزار فرشته به امر خداوند متعال، در اول غروب به زیارت حرم حضرت می‌آیند و در اول فجر به عرش باز می‌گردند، تعداد فرشتگان عرش الهی به‌قدری زیاد است که تا روز قیامت، فقط یک‌بار توفیق زیارت حرم ابی‌عبدالله نصیب آنان می‌شود.

وی با اشاره به زیارت اربعین در روایات نیز اظهار داشت: زیارتی که پیغمبر اکرم و امامان معصوم(ع) به آن مکرراً و مؤکداً سفارش کرده‌اند، زیارت امام حسین(ع) در چهلمین روز شهادت آن حضرت و یاران باوفای ایشان است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که بر مى ‏دارد یک حسنه برایش نوشته، یک گناه از او محو مى‏ فرماید، یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى‏برد، وقتى به زیارت رفت، حق‌تعالی دو فرشته را مأمور او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد، تو از افراد حزب خدا، حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید، آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha