جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویری از کاروان های اعزامی به حرم امام خمینی(ره) از قم

حوزه/مسئول اداره فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی از اعزام قریب به ۲۰۰ نفر استاد و طلبه خواهر و برادر حوزه علمیه استان به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اعزام طلاب و اساتید حوزه علمیه استان برای تبلیغ در ایام پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: قریب به 200 نفر طلبه خواهر و برادر از مدارس علمیه شهرستان‌های استان به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه از 200 نفر طلبه استان تعداد 14 نفر طلبه خواهر هستند، افزود: این تعداد طلبه برادر و خواهر به صورت منسجم و ساماندهی شده از سوی حوزه علمیه خراسان شمالی به مراسم تبلیغی اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

مسئول اداره فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی یادآور شد: این تعداد طلبه از شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان هستند.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: از مدت‌ها پیش با ایجاد زیرساخت‌های لازم و برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی برای این حرکت عظیم و جهانی برنامه‌ریزی‌شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه شمالی به آمادگی مبلغان در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری برای اعزام به پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: تبلیغ چهره به چهره، اقامه نماز جماعت، سخنرانی در موکب‌های بین‌راهی، همراهی با کاروان‌های پیاده، پاسخ به مسائل شرعی، پاسخ‌گویی به شبهات و بصیرت افزایی، خدمت‌رسانی به زائران پیاده و سخنرانی برای زائران ازجمله برنامه‌های طلاب در این حرکت عظیم جهانی است.

وی با بیان اینکه مبلغان حوزه علمیه با حضور خود در مراسم پياده روي اربعين، عشق و بصیرت حسینی را با هم تلفیق کرده‌اند، افزود: حضور طلاب و روحانیون و فعالیت تبلیغی-تلفیقی ایشان در میان زائران پیاده اربعین امام حسین(ع) یکی از مصادیق جهاد فی سبیل الله است.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به اعزام طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی به مراسم اربعین حسینی گفت: فردا ساعت 8 صبح 40 نفر از طلاب مدارس علمیه بجنورد از محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) به اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha